پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

شهرداری های شهرستان دماوند و معضل نداشتن درآمدهای پایدار

یکی از بزرگترین مشکلات ( و شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل) شهرداری های سطح شهرستان دماوند  اتکای بیش از اندازه این شهرداری ها به منابع ناپایدار درآمدی نظیر اخذ جریمه های مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و یا حتی بدتر از آن اخذ وجوه غیرقانونی از متقاضیان ساخت در مناطق خارج از بافت می باشد که عموماً نیز به رسوائی های مالی و عزل و بازداشت و حبس پرسنل شهرداری ها منجر شده و ثبات مدیریت در شهرداری ها در این شهرستان را به چالش می کشاند.

این روند ناصواب آنقدر برای شهرستان دماوند مشکل ایجاد کرده که حتی صدای فرماندار شهرستان را هم در آورده و ایشان در نشست مشترک فرماندار دماوند و نماینده مردم شریف شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی و شهرداران شهرستان دماوند به صراحت زبان به گلایه گشوده و گفتند: شهرداری‌های به دنبال درآمد پایدار باشند.

این نشست که روز پنج شنبه مورخ ۲۵ فروردین ماه با حضور رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رضایی مهر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و اعضای شورای های اسلامی و شهرداران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست با بیان این که شهرداری ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند، گفت: شهرداری ها باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا به دنبال درآمد پایدار باشند، اما در حال حاضر در شهرداری های شهرستان این گونه نیست و شهرداری ها با مشکلاتی در بحث اعتباری روبرو هستند

رضا طاهر خانی افزود: شهرداری ها به عنوان مرجع برنامه ریزی و مدیریت شهری در شهرها شناخته شده و اصلی ترین نهاد خدمات رسان به مردم هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که شهرداران باید انجام دهند، کسب درآمد پایدار است و این درآمد ها مستقیم و غیر مستقیم برای رفاه مردم و رفع مشکلات و انجام پروژه های شهری صرف شود تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشند و همه ما باید بدانیم که مردم سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع توسعه زیباسازی و مبلمان شهری اشاره و گفت: با توجه به این شهرستان دماوند در دو محور مواصلاتی پر تردد هراز و فیروزکوه قرار دارد و مسافران زیادی از شهرهای ما عبور نموده و پذیرای گردشگران نیز هستیم و شهرداران باید توسعه زیبا سازی و مبلمان شهری را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: داشتن یک شهر زیبا و شناخته شده از مطالبات مردم شهرستان است که اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران اقدامات مناسب را برای زیبا سازی بهتر شهرها انجام و گزارش عملکرد آن را به شهروندان ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به انجام پروژه های عمرانی در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: شهرداران بر پروژه های عمرانی، از لحاظ کمی و کیفی نظارت جدی داشته باشند و سرعت انجام کار در پروژه ها به ویژه در پروژه های نیمه تمام بالاتر ببرند.

طاهر خانی اضافه کرد: جلسات هماهنگی با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای سطح شهرستان دماوند در هر ماه برای پیگری و رفع مطالبات به حق مردم برگزار خواهد شد و با پیگیری هایی که با همراهی نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد، در هر فصل از مسئولان ملی واستانی برای پیگیری مطالبات مردم شهرستان اقدام خواهیم کرد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *