پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

چرخ لنگ گردشگری شهرستان دماوند/آیا وعده چند باره هدایت بخشی از اقتصاد شهرستان دماوند به سمت گردشگری محقق خواهد شد

سالهاست که مسئولان شهرستان دماوند در برنامه های خود وعده سوق دادن بخشی از اقتصاد این شهرستان را به اقتصاد گردشگری را مطرح می کنند ولی افسوس از سر سوزن عمل به این وعده ها!

در همین راستا و در جدیدترین نمونه از این وعده های بی عمل جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان روز پنج شنبه مورخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ به ریاست رضا طاهر خانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

رضا طاهرخانی فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند با اشاره به لزوم اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری شهرستان گفت: باید بخشی از اقتصاد شهرستان دماوند به سمت گردشگری سوق پیدا کند و  می‌توان در حوزه گردشگری و ظرفیت های موجود در آن که شامل اماکن متبرکه، امامزادگان و اماکن تاریخی و… می شود بر اساس طرح گردشگری دنبال کرد و به نتایج مطلوبی دست یافت.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: از شهرداری ها و دهیاری های شهرستان انتظار داریم تا برای فضا سازی شهری و روستایی در راستای استقبال از بهار و همچنین عید نوروز برنامه ریزی داشته باشند چرا که زیبا سازی بصری و ارائه برنامه‌های مناسب باعث نشاط در جامعه خواهد شد و در کنار آن نیز باید به بحث های محتوایی آن نیز دقت شود.

نکته قابل تامل در سخنان فرماندار محترم شهرستان دماوند اشاره ایشان به ظرفیت اماکن متبرکه، امامزادگان و اماکن تاریخی در جذب گردشگر و بی توجهی و عدم اشاره ایشان به جاذبه های طبیعی شهرستان نظیر دریاچه های تار و هویر،قلل مرتفع شهرستان،آبشارهای متعدد در مسیر رودخانه های شهرستان و همچنین منطقه نمونه گردشگری تیزآب و غار رودافشان می باشد که متاسفانه نشان از عدم شناخت  ریاست محترم ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند از ظرفیت های گردشگری این شهرستان دارد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *