پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته سوم اسفند،خوش بارش و نسبتاً سرد

هر چند که از ابتدای سال زراعی جاری که از اول مهر ماه امسال شروع شده و در ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به پایان می رسد متاسفانه ما با یک خشکسالی متوسط رو به رو بوده ایم ولی ظاهراً هفته سوم اسفند ماه اندکی با ۶ ماه گذشته متفاوت بوده و می توان به جرات گفت تا اینجای سال زراعی هیچ هفته ایی به اندازه هفته پیش رو پر بارش نبوده و انشاء الله در این هفته بخش کوچکی از کم بارشی انباشته شده از ابتدای مهر تاکنون جبران خواهد شد.

در هفته پیش رو دو موج نسبتاً قدرتمند شهر آبسرد دماوند را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد
موج اول که یک موج سرد با منشاء قطبی می باشد از اواخر وقت روز یکشنبه و تا غروب روز دوشنبه منطقه ما را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث بارش برف و در برخی ساعات مخلوط برف و باران در شهر آبسرد خواهد شد.

با خروج این موج سرد ما هوای نسبتاً سردی را در بامداد روز سه شنبه خواهیم داشت و این هوای نسبتاً سرد  بویژه در دماهای شبانگاهی را ما تا چهارشنبه خواهیم داشت.

طی روز های سه شنبه و چهارزشنبه به جز سرمای شامگاهی که هوای معمول منطقه ما می باشد ما پدیده خاص دیگری را در شهر آبسرد نخواهیم داشت.

از غروب روز چهارشنبه با ورود یک موج بارشی جدید جنوبی با هسته نسبتاً گرم  شرائط برای شروع بارش ها مجدداً در منطقه ما فراهم شده و ما در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد فعالیت این موج قدرتمند و پر بارش در شهر آبسرد خواهیم بود.

با توجه به نقشه های هواشناسی امروز که احتمال تغییر آن تا آخر هفته وجود دارد احتمالاً ما اوج بارش های این هفته را در دو مقطع ظهر دوشنبه و همچنین شامگاه پنجشنبه تا بامداد جمعه خواهیم داشت که البته اطلاعات تکمیلی در خصوص موج بارشی آخر هفته در گزارش روز سه شنبه با دقت بیشتری تقدیم حضور مخاطبین گرامی خواهد گردید.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *