پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

برگزاری جلسه ستاد کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهرستان دماوند/دستور کار بودن ایجاد پناهگاه و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در شهر آبسرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند،جلسه ستاد کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهرستان دماوند به ریاست طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور طهماسبی دادستان شهرستان دماوند، سلطان آهی معاون عمرانی فرماندار، امیری بخشدار رودهن، حسین پور بخشدار مرکزی دماوند، شهرداران و روئسای ادارات مربوطه در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در این جلسه روسای ادارات و نهادهای مربوطه از جمله شهرداری‌ها، محیط زیست، سازمان پسماند و بهداشت و درمان به ارائه گزارش در خصوص معضل سگ های بلاصاحب پرداختند.
همچنین موضوعاتی از جمله اصلاح و رفع نواقص اساسنامه و دستورالعمل، ایجاد یک مکان محصور شده جهت نگهداری سگهای بلاصاحب در تمامی پنج شهر شهرستان ( دماوند،رودهن،آبعلی،کیلان و آبسرد) ،جلوگیری از انتقال سگهای ولگرد شهرستان های همجوار به سایت گندک، جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه به محل نگهداری سگهای بلاصاحب در سایت گندگ، برنامه ریزی درست و مناسب جهت جمع آوری روزانه سگ ها، عقیم سازی و نگهداری سگهای بی صاحب در این خصوص و … مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در همین راستا محمد اسماعیل جانعلی‌زاده شهردار آبسرد گفت: پیرو دستورالعمل ابلاغی وزارت محترم کشور در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و براساس مصوبات جلسه ستاد کنترل سگ‌های بلاصاحب که در شهرستان دماوند به ریاست فرماندار شهرستان دماوند با حضور دادستان محترم، دیگر مسئولین شهرستانی و ادارات محیط زیست و شبکه بهداشت برگزار شد، مقرر گردید در خصوص ایجاد پناهگاه و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در شهر آبسرد تمهیداتی به‌عمل آید.

وی افزود: از مهمترین دغدغه مدیریت شهری شهر آبسرد با توجه به بازگشایی مدارس و تردد روزانه دانش‌آموزان، والدین و شهروندان جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر و محلات آبسرد می‌باشد که با هماهنگی و جلسه با واحد خدمات شهری شهرداری آبسرد این امر مهم درحال انجام است.

️شهردار آبسرد گفت: وجود سگ‌های بلاصاحب درخیابان‌ها، معابر و بوستان‌های سطح شهر تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و آسیب جدی برای شهروندان از جمله خطرات جانی، انتقال بیماری و باعث نداشتن امنیت، آرامش و عامل آلوده کننده سطح شهر هستند.

جانعلی‌زاده گفت: سزاوار نیست در خیابان‌ها، بلوار و بوستان‌های شهر که شهروندان برای کسب و کار و انجام امور روزانه به معابر می آیند، وحشت زده از کنار حیوانات بلاصاحب با رعب و هراس عبور کنند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *