پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دهیاری ها:حلال مشکلات یا ریشه مشکلات روستاهای شهرستان دماوند؟!

عصر روز پنج شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی روستاها و جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان دماوند با حضور رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، حلیم زمهریر معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، رضایی مهر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ،بخشداران بخش های مرکزی و رودهن، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، روسای ادارات شهرستان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان دماوند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

در این جلسه که حدوداً پنج ساعت به طول انجامید مشکلات روستاهای شهرستان دماوند در حوزه منابع طبیعی،کشاورزی، محیط زیست، آب شرب، طرح هادی، نقشه های کاداستر، حریم و بستر رودخانه ها، و… بوسیله فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم شریف شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات شهرستان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

در این جلسه رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به نقش روستاها در توسعه پایدار شهرستان گفت: نقش شوراها و دهیاران در مدیریت روستا بسیار حائز اهمیت است و باید با شناسایی ظرفیت های روستاها، از پتانسیل آن برای توسعه و پیشرفت استفاده شود و دراین زمینه دهیاران نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت های روستایی دارند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا با سعه صدر پاسخگوی درخواستهای مردم و پیگیر مطالبات به حق آنان تا حصول نتیجه باشند.

رضا طاهرخانی با بیان اینکه برای توسعه و آبادانی روستاها باید با برنامه ریزی دقیق، منسجم و هدفمند حرکت نمود و در این زمینه  باید از تمام ظرفیت های شهرستانی برای توسعه، پیشرفت و تحقق مطالبات مردم استفاده کرد.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر لزوم خدمت صادقانه به مردم گفت: بدون شک خدمت به شهروندان شهرستان دماوند باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و اگر این خدمت صادقانه باشد دارای ارزش بالای معنوی است و دهیاران در خدمت رسانی صادقانه با مسئولیت پذیری کامل به مردم تلاش کنند.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه گفت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران خط مقدم پاسخگویی به مطالبات مردم هستند و باید نسبت به رفع مشکلات به حق آنها پیگیری های لازم را داشته باشند و به بهترین نحو ممکن نسبت به ارایه‌ی خدمات به مردم اقدام نمایند.

وی افزود: بازنگری طرح هادی در روستاهای شهرستان دماوند از مطالبات مهم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها است که باید نسبت به انجام آن با مساعدت دستگاههای متولی اقدام شود چرا که بازنگری صحیح و قانونی طرح هادی باعث توسعه متوازن در روستاها خواهد شد.

رضا طاهر خانی گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آنان از وظایف اصلی مسئولین درسطح شهرستان است و باید وعده هایی که به مردم داده می شود عمل گردد.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی در شهرستان  انجام شده است.

طاهرخانی در پایان با اشاره به لزوم پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح روستاها گفت: دهیاران باید با هماهنگی دستگاههای متولی در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز نسبت به پیشگری و همچنین کنترل آن اقدام نمایند و انتظار ما از ادارات جهاد و منابع طبیعی این است تا نسبت به پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف اراضی ملی اقدامات لازم را انجام دهند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *