پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

وعده های بهاری استاندار؛از تبدیل شدن آبسرد به بخش تا الحاق بخش شمالی آبسرد به محدوده قانونی شهر

علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد در پاسخ به گلایه شهروندان آبسردی از بلاتکلیفی این شهر اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که از قبل پذیرفته بود و ما نیز با توجه به وسعت و قابلیت‌های پیگیر موضوع بخش شدن شهر آبسرد [بخش جمع آبرود] بودیم.
وی افزود: نکته مهم اینکه با توجه به جمعیت پذیری منطقه آبسرد در حوزه زیرساختی نیز باید تقویت شود.
استاندار تهران گفت: بخش شدن آبسرد در دستور کار است و نامه نگاری های لازم صورت گرفته و ما به این متوسل بودیم که انتخابات برگزار شود و پیگیری های لازم را کنیم که با توجه به اینکه حوزه سیاسی دولت نیز درگیر انتخابات است، پیگیری می کنیم و به حول و قوه الهی آبسرد تبدیل به بخش خواهد شد تا فرصتی برای رشد و توسعه منطقه باشد.
فخاری گفت: موضوع تبدیل وضعیت حوزه شهری نیز در دستور کار است که با یک تمهیداتی به شورای عالی شهرسازی ارجاع دادیم که بخش های بالادستی و محدوده شمالی آبسرد که در حریم شهر آبسرد هست به محدوده شهری اضافه شود تا این قابلیتی که دارد قانونمند کند و تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و صدور اسناد مالکیت را حل و فصل کند.
وی ادامه داد: معمولا گاهی نیازمندی‌ها جلوتر از قوانین و مقررات است و اراضی که زمانی محل کشاورزی بوده اکنون به باغ و ویلا تبدیل شده که در حال ساماندهی هستیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه این موضوع فرصتی است برای ارتقا عمومی آبسرد، گفت: جمعیت پذیری هر منطقه باید تابع نظام باشد.
فخاری بیان کرد: نخستین موضوع مهم ترکیب بندی جمعیت در شهر آبسرد است که مورد توجه است و باید رسیدگی شود.
وی در ادامه گفت: آب شرب یک موضوع مهم و نخستین تامین کننده یک نیاز زیرساختی است که اگر نباشد، حیاتی نیست.
استاندار تهران همچنین عنوان کرد: برای جبران آب آشامیدنی در مرحله نخست کاری کنیم که آقای فرماندار شهرستان دماوند برنامه هایی دارند و مطالعه برای حفر چاه های مورد نیاز در دستور کار است که سطح تراز برقرار شود.

نوشته ایجاد شد 649

3 دیدگاه در “وعده های بهاری استاندار؛از تبدیل شدن آبسرد به بخش تا الحاق بخش شمالی آبسرد به محدوده قانونی شهر

  1. سلام – این یعنی اینکه قسمت شمالی جاده هومند قرار است شهری محسوب و طبیعتا قیمت ها افزایش خواهد داشت نسبت به قسمت جنوبی هومند ؟ و الان وقت مناسبی است برای سرمایه گذاری برای بخش شمالی ؟ با تشکر

  2. سلام . بنظرتون حریم مصوب و پیشنهادی به محدوده شهری ملحق میشود؟
    ینی بجز مثلثی که محدوده پیشنهادی شهر هستش ، حریم مصوب و پیشنهادی هم به محدوده شهری ملحق میشود(الهیه همت ..)؟

    1. با سلام
      فعلاً الحاق همین محدوده مثلثی( هومتد آبسرد ) هم کاملاً قطعی نشده ولی با توجه به فاصله زیاد هومند لومان از آبسرد و مشکل سندی این منطقه بعید است که محدوده هومند کوهان و لومان و لمسار بالا به بافت الحاق گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *