پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بحران زباله در هومند وادان/شهرداری دماوند به‌علت عدم درآمد از ساخت‌وسازهای جاده صالح‌آباد وظیفه خدمات‌دهی ندارد

اگر گذر شما به جاده صالح آباد یا هومند وادان (جاده گیلاوند به کیلان) افتاده باشد جدای از عرض باریک و فراز و نشیب های آن اولین چیزی که در این مسیر جلب نظر می کند همانا انبوه زباله های انباشته شده در حاشیه این جاده و بویژه دپوی زباله های ابتدای جاده( از سمت گیلاوند) می باشد که در بعد از ظهرهای روزهای تعطیل منظره ای بد و مشمئز کننده را بوجود آورده و مسافران عبوری را از انتخاب این جاده پشیمان می کند!

البته چند سالی است که شهرداری دماوند به اجبار بار جمع  و دفع این زباله ها را به دوش می کشد ولی ظاهراً طاقت شهرداری دماوند نیز به طاق رسیده و دیگر حاضر نیست که این بار گران را رایگان به دوش بکشد.

در همین اساس و در رابطه با معضل دپوی زباله در جاده صالح آباد دماوند علی شیوا شهردار دماوند گفت: این جاده سه کیلومتر در خارج از محدوده قانونی شهری است و دارای کاربری کشاورزی و باغی می باشد و جلوگیری از تغییر کاربری برعهده جهاد کشاورزی است و شهرداری با توجه ساخت و ساز غیرمجاز مجاز است ۸۰ درصد درآمد را داخل حریم هزینه کند که شهرداری هیچ درآمدی از آنجا ندارد.

ایشان ادامه داد:در حال حاضر هیچ درآمدی نداریم و کشمکش بین ادارات مختلف باعث شده شهرداری دماوند زباله‌ها را در آنجا جمع‌آوری کنند.

بدین ترتیب مشخص نیست که چه زمانی معضل انباشت زباله ها در محدوده ابتدای جاده وادان حل خواهد شد!

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *