پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دماوند روی خط زلزله

پس از زلزله خفیف ۲.۵ ریشتری روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه در حوالی شهر کیلان( مناطق دور افتاده شرق شهر کیلان و جنوب جابان) وقوع دو زلزله پیاپی با قدرت های ۳.۹ و ۲.۹ ریشتر در منطقه مشاء دماوند در ظهر روز شنبه ۲۸ مرداد بار دیگر زنگ خطر برای این منطقه و یا به عبارت بهتر استان تهران به صدا در آمد.

هر چند هر دو زلزله امروز در مناطق وسیعی از شرق استان تهران احساس شد ولی با توجه به قرارگیری شهر آبسرد بر روی دشت نسبتاً هموار و دوری آن از کانون اصلی زلزله بسیاری از شهروندان آبسردی صرفاً از طریق رسانه ها متوجه وقوع این زلزله ها شدند و اغلب شهروندان به استثناء ساکنین طبقات بالایی آپارتمان ها لرزش را حس نکردند و یا اگر حس کردند چندان باعث ایجاد ترس و وحشت در ایشان نشد.

لازم به توضیح است شهر آبسرد به علت قرار گرفتن در دشت هموار هومند و پایداری خاک در هنگام وقوع زمین لرزه منطقه ایی نسبتاً امن محسوب می گردد و خطر چندانی سازه های مهندسی ساز این منطقه را تهدید نمی کند ولی در اغلب مناطق حاشیه شهر و بویژه مناطق هومند اهران و هومند مرانک به علت کثرت ساختمان های ویلایی بنا شده بر روی خاک های نباتی و کوچه های باریک در صورت وقوع زلزله بیش از ۶ ریشتر خطر تخریب و تلفات زیاد وجود دارد.

جلسه هماهنگی مدیریت ستاد بحران شهرداری آبسرد

مدیریت شهری و مدیریت ستاد بحران شهرداری آبسرد از آماده باش کامل با وقوع زلزله ۳.۹ریشتری خبر داد.
بر اساس این گزارش پس از وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری روز گذشته دماوند مدیریت ستاد بحران شهرداری آبسرد تشکیل شد.

در این نشست پیرامون موضوع بحران و مدیریت آن و لزوم آمادگی، پیشگیری و فعال بودن اعضای ستاد و اکیپ‌های مورد نظر جهت مقابله با بحران احتمالی دستورات لازم را اعلام نمودند.

همچنین بلافاصله پس از وقوع این زلزله کلیه وسایل سبک و سنگین از پارکینگ های سرپوشیده خارج و در فضای ایمن پارک و کلیه رانندگان و آتش نشانان در ساختمان آتشنشانی آبسرد در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

نوشته ایجاد شد 649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *