پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

نشست شهردار آبسرد با اهالی رسانه/شهرداری آبسرد در محاصره دیون معوقه

نشست خبری مهندس جانعلی زاده شهردار آبسرد با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در روز چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات شهرداری آبسرد برگزار شد و شهردار آبسرد در این نشست خبری صمیمانه که با حضور اهالی شهرستان دماوند،ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اعضای شورای شهر برگزار شد از مشکلاتی گفت که بعضاً ریشه در یک دهه قبل داشت.

شهردار آبسرد در این جلسه با اشاره به مشکلات شهر آبسرد گفت:یک سال و چند ماهی از عمر مدیریتی بنده در شهرداری آبسرد سپری می‌شود.
وی افزود: روزی که با حکم استاندار بنده مدیریت شهرداری آبسرد را برعهده گرفتم، شاید شرایط شهر آبسرد از نظر ساختار اداری شرایط خوبی نبوده است.
شهردار آبسرد در ادامه بیان کرد: بودجه شهرداری آبسرد بسیار کم بود و تیم مدیریتی فعلی شهرداری آبسرد شاید نتوانستند با آن بودجه کار عمرانی خاصی انجام بدهند اما همین که توانستند اعتماد مردم به شهرداری را برگردانیم.

محمد اسماعیل جانعلی‌زاده، شهردار آبسرد اظهار داشت: شرکت پیمانکار بلوار آیت‌ الله‌ خامنه‌ای (هومند) شهر آبسرد که در سال‌های گذشته از شهرداری آبسرد طلبکار بوده و پرونده‌اش از سال‌های ۱۳۹۳ یا ۱۳۹۴ باز شده است.
وی ادامه داد: آن پرونده به بحث احداث بلوار آیت‌الله خامنه‌ای مرتبط است که از سال ۱۳۹۲ بهره‌برداری شده، ولی امسال پول آن را پرداخت می‌کنیم.
شهردار آبسرد عنوان کرد: پرونده مذکور سه و نیم میلیارد تومان محکومیت برای شهرداری آبسرد داشت.
وی گفت: به هر میزان برای کسب درآمد شهرداری آبسرد تلاش می‌کنیم، ولی متاسفانه فقط صرف بدهی ادوار می‌شود.

جانعلی‌زاده شهردار آبسرد همچنین بیان کرد: شهرداری‌چی‌ها معتقدند که هر چقدر زمین را سیاه‌تر کنند، رویشان سفیدتر است یعنی هر چقدر که زمین را بیشتر آسفالت بکنند، رویشان پیش مردم سفیدتر است.
وی افزود: شهرداری آبسرد در سال ۱۴۰۲ برای ۲۰ معبر فرعی جهت اجرای پروژه عمرانی زیرساختی از جمله زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت با انعقاد قرارداد پیمانکار در دستور کار قرار داده است که به زودی اجرایی می‌شود.

جانعلی‌زاده شهردار آبسرد عنوان کرد: با توجه تدفین شهدای گمنام در پارک الغدیر شهر آبسرد پروژه ساماندهی مزار این دو شهید والامقام در دستور کار شهرداری آبسرد است.
وی افزود: یک و نیم میلیارد تومان بودجه‌ای که شورای اسلامی شهر و شهرداری آبسرد به تصویب رساند و کمیته انطباق فرمانداری شهرستان دماوند هم جهت تخصیص بودجه موافقت کرد.
شهردار آبسرد عنوان کرد: پروژه ساماندهی مزار شهیدان گمنام تدفین شده واقع در پارک الغدیر شهر آبسرد با تجهیز کارگاه به‌زودی اجرایی و تا دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

جانعلی‌زاده شهردار آبسرد ادامه داد: تیرهای روشنایی معابر بلوار آیت خامنه‌ای شهر آبسرد نوسازی شدند، ولی متاسفانه چون بارگذاری برق برعهده شهر کیلان است، به رغم پرداخت هزینه لازم هنوز روشن نشده‌اند.
جانعلی‌زاده بیان کرد: با توجه دغدغه مدیریت شهری در بحث آرمستان‌ها در داخل شهر آبسرد سه مکان برای دفن اموات وجود دارد.
وی افزود: با استناد به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، آرامستان‌ها باید خارج از محدوده قانونی شهر باشند، بنابراین شهرداری شهر آبسرد با کمک فرماندار محترم شهرستان دماوند و شورای اسلامی شهر توانست یک زمین چهار هکتاری واقع در ضلع شمالی شهر را تحویل بگیرد که فاز اول دیوارکشی آن انجام شده است.
وی با اشاره به نوسازی اِلمان شهدا در شهر آبسرد، افزود: شاید بهترین اِلمان‌های شهدا در میان شهرهای اطراف، بلوار اصلی شهر آبسرد نصب شده باشند.
شهردار آبسرد گفت: شهر آبسرد از ۵۲ دوربین پایش تصویری مدار بسته برخوردار است و شهرداری آبسرد در طول سال بالغ بر یک میلیارد تومان جهت حفظ و نگهداری از تجهیزات پایش تصویری هزینه کرده است.

جانعلی‌زاده شهردار آبسرد خاطرنشان کرد: به دنبال بحث شکایت پیمانکار بلوار آیت‌الله خامنه‌ای در ادوار گذشته از شهرداری آبسرد از روز یکشنبه و با حکم قضایی حساب‌های شهرداری مسدود شده‌اند.
وی درباره بحث حریم و بازنگری طرح جامع تفصیلی شهر آبسرد عنوان کرد: در رابطه با بحث حریم و بازنگری طرح جامع شهر آبسرد اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: بحث حریم و بازنگری طرح جامع تفصیلی شهر آبسرد در کارگروه و کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران مصوب شده است.
شهردار آبسرد گفت: با توجه به‌ اینکه شهر آبسرد از شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت است، باید این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شود که خوشبختانه از طریق استانداری تهران مورد پیگیری قرار گرفته است.
جانعلی‌زاده گفت: خواسته مدیران شهری آبسرد از وزیر راه و شهرسازی و استاندار محترم تهران این است که هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و ابلاغ حریم شهر آبسرد با ضابطه‌ای مشخص به شهرداری جهت ساماندهی ساخت و سازها ابلاغ شود.

جانعلی‌زاده، شهردار آبسرد بیان کرد: فرهنگسرای آبسرد که جزو فرهنگسراهای فعال است، امروز بالغ بر ۷۰۰ نفر هنرجو دارد و فعالیت‌های خود را به صورت پیوسته انجام می‌دهد.
با توجه به رضایت بالای شهروندان جا دارد که در این زمینه از اعضای شورای شهر آبسرد تشکر کنم.
استخر و سونای شهر آبسرد مجددا راه‌اندازی شد.
شهردار آبسرد از همکاری با آموزش و پرورش منطقه دماوند جهت زیرسازی برای ایجاد یک زمین چمن و زمین والیبال در دو واحد آموزشی خبر داد.

نوشته ایجاد شد 649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *