پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دهه اول دی ماه/بهار در زمستان

پائیز امسال اصلاً شبیه پائیز نبود و ظاهراً زمستان امسال نیز چندان زمستان سرد و پر بارشی نخواهد بود و حداقل دهه اول دی ماه هیچ شباهتی به زمستان های کلاسیک نخواهد داشت.

نقشه های پیش بینی متاسفانه برای دهه اول دی ماه ناهنجاری دمایی شدیدی را به شکل افزایش ۵ تا ۷ درجه ایی نسبت به نرمال نشان می دهند و این شرائط در کنار کم بارشی و خشکسالی بسیار شدید ،چشم انداز وحشتناکی را برای تابستان سال ۱۴۰۳ پیش چشم ما قرار می دهد.

هر چند دمای هوای شهر آبسرد در دهه اول دی ماه ، حدود ۳ تا ۵ درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می شود ولی دمای هوا در برخی از مناطق مرکزی شهر تهران حدود ۸ تا ۱۰ درجه بالاتر از نرمال فصلی پیش بینی شده و از آن بدتر دماهای فوق العاده گرمتر از نرمال در مناطقی از استان های گلستان و مازندران،گیلان و حتی اردبیل و آذربایجان شرقی است که دقیقاً تداعی کننده دماهای بهاری در این مناطق می باشد و حتی در سواحل استان گلستان برای برخی از روزهای هفته دوم دی ماه شرائط برای شنا در دریا نیز فراهم می گردد و این به معنی یک فاجعه اقلیمی می باشد!

به هر حال فعلاً و تا اطلاع ثانوی خبری از بارش های فراگیر برف و باران در ایران ما نیست و ظاهراً باید برای پایان این خشکسالی شدید دست به دعا شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *