پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

الزام تدریجی مشتریان بانک ها به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

در حالیکه سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از ثبت اطلاعات ۷ میلیون خانوار (معادل یک سوم کل املاک کشور) در سامانه املاک و اسکان خبر داده و تلویحاً از این آمار پائین اظهار نارضایتی کرده بود ، بانک مرکزی از الزام تدریجی تمام مشتریان بانک ها به ثبت اطلاعات خود در این سامانه خبر داد.
لازم به ذکر است با توجه به آمار ۲۱ میلیونی املاک کشور، این مقدار ثبت شده معادل فقط یک سوم کل املاک بوده و دو سوم مردم هنوز مشخصات املاک خود را ثبت نکرده اند.

بر همین اساس مانی یکتا مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: بانک مرکزی موظف است از ارائه برخی خدمات بانکی به کسانی که اقدام موثری در ثبت اطلاعات مسکن هایشان در سامانه املاک و اسکان انجام نداده اند،جلوگیری کند.

او تأکید کرد: با توجه به تعاملات مثبتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که به صورت مشخص در خصوص خدمت درخواست صدور دسته چک جدید در فاز اول و فاز دوم در خصوص خدمات مرتبط با انتقال وجه کارتی از طریق برنامک‌های هوشمند تلفن همراه، همکاری کنیم.

مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره زمان اجرای محدودیت در صدور دسته چک جدید گفت: اگر کسی اقدام موثر انجام نداده باشد،از ارائه دسته چک به او جلوگیری می شود؛ این موضوع از یک هفته قبل آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. مستندات فنی و اطلاعات آن را دریافت کردیم و به زودی نیز عملیاتی می‌شود.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *