پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آغاز موج تازه بارش ها از اواخر وقت پنجشنبه/آبسرد در حسرت برف

با گذشت بیش از ۲۰ روز از آغاز فصل زمستان شهر آبسرد دماوند همانند اغلب نقاط کشور بارش قابل توجهی را دشت نکرده و چشم انداز میان مدت ۱۵ روزه نیز چندان روشن و امیدوار کننده نیست ولی از آنجا که از قدیم گفته اند ؛ “در ناامیدی بسی امید است” ما هم امیدوار هستیم موج بارشی جدیدی که قرار است از سمت شمال غرب وارد ایران شود برای منطقه ما هم مایه خیر و برکت شود و برخلاف پیش بینی ها بارش ها در منطقه ما هم قابل توجه باشند.

براساس آخرین خروجی نقشه های هواشناسی موج جدید بارشی با منشاء دریای سیاه و شرق اروپا از اواخر وقت امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه وارد کشور خواهد شد و با کسب رطوبت از دریای مدیترانه شرقی بارش ها از سمت نوار غربی شروع شده و به امید خدا موج بارش ها از اواخر وقت پنجشنبه ۲۱ دی ماه به منطقه ما هم برسد.

هر چند تا اینجای کار حجم بارش ها در منطقه ما ضعیف پیش بینی شده است ولی امیدواریم در ۲۴ ساعت آینده با تغییر نقشه ها منطقه ما هم بارش قابل توجهی را داشته باشد.

همچنین از نظر دمایی ، از اواخر وقت جمعه با شمالی شدن سوی جریانات کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه ایی در منطقه ما رخ خواهد داد ولی متاسفانه دمای هوا باز هم از دمای نرمال بلند مدت چند درجه گرمتر خواهد بود و لذا بارش برف در شهر آبسرد یا اتفاق نخواهد افتاد و یا اگر برفی ببارد دوام چندانی نخواهد داشت.

البته این موج بارشی دارای نیمه عمر بالایی در منطقه ما می باشد و پیش بینی می شود بارش های رگباری ناشی از این موج تا روز سه شنبه بصورت پراکنده منطقه ما را تحت تاثیر دهد و حتی ما در دوشنبه صبح بارش برف بیش از ۳ سانتیمتر را داشته باشیم که البته برای اظهارنظر در خصوص بارش های آن روز اندکی زود می باشد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *