پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

افزایش پتانسیل آلودگی هوا طی روزهای هفته آینده

با تضعیف و خروج تدریجی موج بارشی کم دامنه ایی که طی امروز ( سه شنبه ۷ آذر) در منطقه ما فعال بود، شرایط برای افزایش پتانسیل آلودگی هوا در کلانشهرها و مناطق صنعتی در استان های تهران و البرز مهیا شده و طی روزهای هفته آینده به احتمال زیاد ما با هوای ناسالم در بسیاری از شهرهای استان تهران مواجه خواهیم بود.

مطابق خروجی نقشه های هواشناسی از روز شنبه هفته آینده با استقرار هوای ساکن و پرفشار در لایه های میانی جو ظرفیت تخلیه آلاینده های جوی از آسمان کلانشهرها به شدت کاهش یافته و شرائط برای انباشت آلاینده ها افزایش می یابد ضمن اینکه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده کلانشهر تهران با سکون نسبی هوا و تشدید شرائط آلودگی مواجه خواهد شد و حتی این احتمال وجود دارد که هوای تهران و کرج به مرز هشدار و ناسالم برای همه گروه ها نیز برسد.

ضمناً با توجه به نقشه های میان مدت هواشناسی حداقل طی ۱۰ روز آینده، خبری از بارش های فراگیر و قابل توجه در کلانشهرهای واقع در دامنه های جنوبی البرز نبوده و اگر بارشی نیز رخ دهد مربوط به ارتفاعات البرز می باشد.

همچنین با توجه به اینکه فعلاً شرایط برای تخلیه آلاینده های جوی از هوای تهران مهیا و آماده نیست این احتمال وجود دارد که طی روزهای میانی هفته آینده، آلودگی هوای تهران به شهرستان دماوند و حتی شهر آبسرد را هم رسیده و ما نیز هوای آلوده انتقالی از تهران را تجربه کنیم.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *