پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آغاز دور جدید بارش ها

پس از مدت ها تسلط هوای پرفشار پایدار با منشأ اقیانوس اطلس شمالی و آفریقا بر روی فلات ایران بتدریج از اواخر وقت روز پنجشنبه ۱۴ دیماه شرایط برای شروع بارش ها و ورود سامانه بارشزا و سرد از سمت شمال غرب به بخش های شمالی و غربی کشور فراهم شده و بدنبال ورود این سامانه، بارندگی‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی آغاز می شود

روز جمعه ۱۵ دیماه، بارش و‌ افت دمای هوا را در شمال غرب کشور و برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان اردبیل، سواحل غربی در استان‌های گیلان، بخش‌های غربی استان مازندران، کردستان، بخش‌های شمالی استان کرمانشاه، ارتفاعات زنجان ، قزوین و البرز غربی شاهد هستیم.

شدت بارش روز جمعه برای جنوبغرب آذربایجان غربی خواهد بود.

در روز شنبه ۱۶ دیماه، با عمیق شدن موج بارشزا در غالب بخش‌های نیمه شمالی کشور بارندگی و‌ کاهش دمای هوا را خواهیم داشت و بخش زیادی از بارش‌های روز شنبه به صورت برف خواهد بود و اگر شانس با ما همراهی کند علاوه بر مناطقی مانند آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز و محور‌های مواصلاتی بین تهران و البرز با استان‌های ساحلی شمال کشور در آبسرد دماوند هم شاهد بارش برف خواهیم بود.

همچنین در این روز شدت بارش ها را در شرق مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، نوار کوهستانی شمال سمنان و همینطور بخش‌هایی از استان اردبیل و شمال گیلان خواهیم داشت.

در روز یکشنبه ۱۷ دیماه، با خروج موج ناپایدار از منطقه ما برای اولین بار در زمستان ۱۴۰۲ شاهد وقوع یخبندان روزانه در منطقه آبسرد خواهیم بود.

پیش آگاهی

بنظر می رسد نیمه دوم دی ماه به تنهایی از تمام فصل پاییز ۱۴۰۲ پر بارش تر باشد و در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی ماه ما حداقل دو سامانه بارشی اصل و نسب دار را در منطقه آبسرد شاهد باشیم.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *