پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آشفته بازار سیزدهم فروردین

در چند روز گذشته، انتشار اخبار ضد و نقیضی را درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی پارک ها و تفرجگاه های کشور در روز سیزدهم فروردین یا همان سیزده به در شاهد بودیم و علت این اخبار ضد و نقیض هم مصادف شدن این روز با سالروز شهادت امام علی علیه السلام است.

ابتدا خبرگزاری صدا و سیما از تصمیم وزارت کشور برای تعطیلی همه پارک ها و تفرجگاه های کشور در ۱۳ فروردین خبر داد و نوشت که این اماکن یک ساعت مانده به اذان مغرب باز خواهند شد ، سپس معاون امنیتی وزارت کشور ، صدور اطلاعیه مبنی بر تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت را تکذیب و اعلام کرد: اطلاعیه‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر و به اطلاع عموم رسانده می‌شود‌ و در این زمینه اطلاعیه‌ای وجود نداشته است.

از آن سو، فرماندار قزوین گفت بر اساس “دستور العمل بالادستی” و “همراه با تمامی استان های کشور” پارک ها و تفرجگاه ها در این روز تعطیل خواهند بود!و مشخص نشد اگر “دستور العمل بالادستی” برای “تمام استان های کشور” نبوده، فرماندار قزوین از کجا چنین حرفی را بیان کرده است و اگر بوده، چرا وزارت کشور، آن را از اساس تکذیب کرده است.

در این میان توئیت وزیر کشور نیز منتشر شده که در آن با اشاره به عدم تعطیلی پارک ها در روز ۱۳ فروردین، توصیه کرده است که مراقب توطئه دشمنان باشیم!

از سوی دیگر فرماندار فیروزکوه نیز خبر از تعطیلی تفرجگاه تنگه واشی داد و سید احد حسینی دهیار روستای هرانده نیز از تعطیلی بوستان ها و تفرجگاه‌های روستای هرانده برای ۱۳ فرودین خبر داد و در شهر ما نیز شهردار و رئیس شورا اسلامی شهر آبسرد درخصوص حفظ طبیعت در روز۱۳فروردین و گرامیداشت ایام شهادت حضرت علی (ع)و حرمت ماه مبارک رمضان پیامی صادر و هر چند صحبتی از بسته بودن بوستان های این شهر نکردند ولی بصورت ضمنی خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در سطح شهر آبسرد شدند.

متن پیام شهردار ورئیس شورای اسلامی شهرآبسرد به شرح ذیل است.

“به نام یگانه هستی بخش”
آشتی باطبیعت همواره در قاموس ما ایرانیان جایگاه ویژه داشته است.اصلی ترین نتیجه وثمره انس باطبیعت،سیر درکمال وجمال الهی است.بی گمان طبیعت سرشار از عبرت و از گویاترین آیات الهی برای شناختن زیباییهای خلقت جهت مخلوقات خداوندی می باشد.
امیدواریم شهروندان گرامی ومسافران عزیز با توجه به ایام شهادت و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع ) وحرمت ماه مبارک رمضان از روزه خواری علنی در میادین و بوستانهای سطح شهر پرهیز نمایند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *