پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

سازمان ثبت خبر داد؛آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرای طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی معاملات غیرمنقول

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی معاملات غیرمنقول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آبسردآنلاین، صفدر ‌کشاورز؛ سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیروز، در نشست خبری با رسانه‌ها به تشریح اقدامات این سازمان در تأمین زیرساخت‌های لازم در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول پرداخت.

وی گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص در حال بررسی است. بعد از آنکه قریب ۳۰ جلسه کارشناسی در دبیرخانه حقوقی و قضایی مجمع برگزار شد، ۱۲ جلسه هم در صحن اصلی مجمع برگزار شده‌ است. این طرح ۱۵ ماده دارد و تا تبصره ۳ ماده ۱۰ در صحن اصلی مجمع بررسی شده است.

کشاورز ادامه داد: طرح ۴ هدف اصلی دارد؛ ساماندهی نقل و انتقالات عادی که یک سال بعد از فعالیت سامانه ثبت ادعا هرگونه نقل و انتقال به‌صورت رسمی خواهد بود. ساماندهی مشاورین املاک که بعد از تسهیل‌گری بین خریدار و فروشنده با دسترسی به سامانه ثبت الکترونیک اسناد بتوانند قرارداد اشخاص را وارد سامانه کنند و بعد طرفین را برای تنظیم‌ سند به دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند. تسهیل صدور اسناد مالکیت که موانع آن برداشته شود و نیز، تسهیل تنظیم اسناد به این صورت که اسناد را بتوان در شبکه‌های الکترونیک تنظیم کرد و نیازی به حضور در دفاتر نداشته باشند.

سخنگوی سازمان ثبت ادامه داد: در سازمان ثبت کارگروه‌های متناسب با این ۴ هدف شامل کارگروه‌های املاک، اسناد، مشاورین املاک، اطلاع‌رسانی و فناوری ایجاد شده است تا زمینه برای تأمین زیرساخت‌ها دیده شود، برخی هم در بازطراحی سامانه‌های سازمان دیده شده است.

نوشته ایجاد شد 693

دیدگاهتان را بنویسید