پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

برگزاری مانور پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند

از صبح سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مانور اکیپ پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند در ایام تعطیلات نوروزی با برگزاری مانور مشترک در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

در اجرای این مانور سرهنگ علیرضا مزرعی جانشین یگان حفاظت استان تهران و فرمانده یگان حفاظت شرق استان تهران، خدابخش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، آذرمهر مسئول امور اراضی شهرستان دماوند و نمایندگان سایر دستگاه‌ها حضور داشتند.

در حاشیه این مانور سرهنگ علیرضا مزرعی جانشین یگان حفاظت استان تهران و فرمانده یگان حفاظت شرق استان تهران اظهار داشت: پیرو مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ الی ۱۴۰۳/۱/۱۵ آماده باش یگان حفاظت به همکاران سطح استان تهران ابلاغ شد‌.

فرمانده یگان حفاظت شرق استان تهران در ادامه گفت:با توجه‌ به خلاء به‌وجود آمده و ظرفیت محدود نیروها در ایام تعطیل با نظارت مستقیم بر عملکرد نیروها دقت نظر و رصد می‌کنیم.

ایشان همچنین بیان داشتند:بیشترین میزان تصرفات شرق استان تهران بوده که با کمک همه دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری‌ها و در ارتفاعات با همکاری محیط‌بانان فداکار یگان حفاظت محیط زیست در جهت پیش برد اهداف سازمانی که مبارزه با زمین خواران می باشد اقدام خواهیم نمود.

جانشین یگان حفاظت استان تهران عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۳ با کمک تمامی منابع انسانی مردمی همکار خارج از سازمان‌ها بهشت زمین خواران را در اراضی ملی و دولتی تبدیل به جهنم خواهیم کرد.

لازم به توضیح است پیش تر از این مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند طی اطلاعیه‌ای ضمن هشدار به کسانیکه در ایام نوروز قصد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی دارند اعلام کرد بود:
براساس مصوبات ستاد پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارد.
از آنجا که همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و ماه‌های آغازین سال جدید، فعالیت‌های سودجویانه و تبلیغات کاذب در زمینه خرید و فروش زمین و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف ویلاسازی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش می‌یابد، لازم است مردم ضمن حفظ هوشیاری، به مواردی در این زمینه توجه کنند.
صدور مجوز یا پروانه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
همچنین یگان حفاظت اراضی با افزایش گشت‌های نظارتی و گردشی خود در سطح شهرستان دماوند فضا را برای متخلفین ناامن می‌کند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *