پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بازگشت آلودگی به آسمان کلانشهرها

هوای تهران در آذرماه آنچنان آلوده بود که به جرات می توان گفت در طی این ماه ما هیچ روز پاکی را در تهران نداشتیم و تقریباً در تمام ۳۰ روز آذرماه هوای تهران در ساعات عصر و غروب کاملاً آلوده و ناسالم بود.
از ابتدای دی ماه با ورود متوالی چند موج بارشی به کشور و تخلیه طبیعی آلاینده ها ما چند روز سالم و پاک را تجربه کردیم ولی با خروج تدریجی این امواج ناپایدار از کشور و ایجاد شرائط سکون از روزهای پایانی هفته جاری باید منتظر بازگشت آلودگی هوا به آسمان کلانشهرها بویژه در نیمه شمالی کشور باشیم.

مطابق پیش بینی ها از روز پنجشنبه شرائط برای افزایش سطح آلاینده ها در هوای تهران مهیا می گردد که البته با توجه به تعطیلی مدارس و ادارات در روزهای پایانی هفته، احتمالاً هوا در کلانشهرها در سطح سالم باقی خواهد ماند ولی از روز شنبه هفته آینده با توجه به افزایش ترددها و فعالیت های صنعتی و همچنین سکون و پایداری هوا و ایجاد شرائط وارونگی هوا کیفیت هوای کلانشهرها به سرعت پائین آمده و سطح آلودگی افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه موج هوای ناپایدار بعدی احتمالاً در اواخر هفته بعد وارد کشور می شود لذا می توان توقع داشت که از روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده ما روزهای بسیار آلوده ایی را در تهران تجربه کنیم و موج این آلودگی با توجه به بوجود آمدن شرائط وارونگی تا شهرستان دماوند هم گسترش پیدا کند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *