پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بارش برف نیمه سنگین در آبسرد/تردد در جاده های روستایی فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است

عاقبت برفی که باید در آذر و دی ماه می بارید در روزهای ابتدایی دهه دوم بهمن بارید و شهر آبسرد نیز اولین برف نیمه سنگین سال ۱۴۰۲ را دشت کرد.

بارش برف که طبق پیش بینی ها به شکل پراکنده از بامداد چهارشنبه در منطقه دماوند شروع به باریدن کرده بود از حوالی بامداد روز جمعه ۱۳ بهمن شدت گرفت و تا ظهر جمعه به حدود ۱۵ سانتیمتر رسید که البته این میزان بارش در مناطق شهری اندکی کمتر و در مناطق خارج شهر اندکی بیشتر و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر می باشد.

البته شدت بارش ها بویژه در مناطق روستایی منجر به انسداد مقطعی راه ها بویژه راه های فرعی در مناطق ویلایی شرق آبسرد شده است که با تلاش عزیزان در ادارات راهداری و شهرداری و دهیاری ها این مسیرها نیز انشاء الله تا عصر روز جمعه بازگشایی خواهند شد.

مطابق پیش بینی ها از بعد از ظهر امروز بتدریج از میزان ابر وناپایداری در منطقه دماوند کاسته شده و برای فردا صبح(شنبه ۱۴ بهمن) ما آسمانی نیمه ابری همراه با مه رقیق را در شهر آبسرد خواهیم داشت و دمای هوا نیز با یک سقوط شدید در بامداد روز شنبه به ۱۲ درجه زیر صفر خواهد رسید که یک رکورد برای امسال می باشد.

البته دمای بامدادی در مناطق خارج شهر به احتمال زیاد تا منفی ۱۴ درجه نیز کاهش خواهد یافت و این مناطق سردترین صبح سال ۱۴۰۲ را تجربه خواهند کرد.

از نظر دمایی تقریباً ما در تمام روزهای هفته پیش رو با دمای زیر صفر (یخبندان روزانه) مواجهه هستیم ولی هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیکتر می شویم از شدت سرمای شبانه کاسته می شود.

از نظر بارشی نیز به استثناء روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده که انشاء الله با گذر امواج ضعیف و کم دامنه شمالی رگبارهای برف را در آبسرد خواهیم داشت در بقیه روزهای هفته آتی تنها پدیده جوی در شهر آبسرد، مه رقیق صبحگاهی و وزش باد ملایم در ساعات ظهر خواهد بود.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *