پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کمبود گاز مایع در شهرستان دماوند/مشکل در عدم نظارت است

هنوز پائیز به روزهای سرد خود نرسیده زخم کهنه کمبود گاز مایع در سطح شهرستان دماوند ، همانند سالهای قبل دهان باز کرد و گاز مایع در شهرستان دماوند تبدیل به کیمیا شد!

هر چند فرماندار محترم شهرستان دماوند حدود یک ماه پیش وعده فراوانی گاز مایع و توزیع عادلانه آن را داده بود ولی ظاهراً این روزها کپسول گاز مایع با نرخ مصوب دولتی فقط نصیب اشخاص خاصی می گردد و سایر مصرف کنندگان مجبور هستند کپسول را به قیمت دلخواه دلال ها خریداری نمایند.

تقریباً یک ماه پیش و در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۱ رضا طاهرخانی فرماندار محترم شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت موجودی و توزیع گاز مایع در دماوند اظهار داشته بود: طی بازدیدهای میدانی که در روزهای گذشته از سطح شهرستان داشته ایم این موضوع مورد نظارت و بررسی دقیق قرار گرفت و اعلام می‌کنیم که در خصوص توزیع سوخت گاز مایع در دماوند با هیچ مشکلی روبرو نیستیم.

وی در ادامه از توزیع بیش از ۵ هزار کپسول گاز مایع در دماوند خبر داده و گفته بود: این میزان سهمیه تخصیص یافته در شهرهای آبسرد، روستای سربندان و نمایندگی‌های شهر دماوند توزیع شده است.

ایشان همچنین با تاکید بر نظارت ویژه بر امر توزیع گاز مایع بیان داشته بود: تیم‌های بازرسی نظارت بر روند توزیع سوخت گاز مایع در شهرستان تشکیل شده است و قطع بر یقین نظارت‌های ویژه ای را خواهیم داشت.

حالا با گذشت یک ماه از آن تاریخ ظاهراً نه از توزیع روزانه ۵۰۰۰ کپسول گاز در سطح شهرستان خبری هست و نه از نظارت ویژه بر امر توزیع.

این در حالی است که هنوز پائیز به روزهای سرد و سخت خود نرسیده و قطعاً با بارش اولین برف پائیزی و شروع روزهای سرد و یخبندان معضل کمبود کپسول گاز در سطح شهرستان از این که هست به مراتب بدتر خواهد شد و در این میان تنها قشری که از این وضعیت اسفبار سود می برند دلال ها و توزیع کنندگان غیرمجاز گاز مایع در سطح شهرها و روستا می باشند که با رابطه بازی و رانت ، روزانه صدها کپسول را خارج از شبکه دریافت داشته و ضمن احتکار به قیمت دلخواه و با هزار منت به مصرف کنندگان بینوا می فروشند و هیچ نهادی هم بر این اقدامات آنها نظارتی نداشته و مانع از اقدامات غیرقانونی ایشان نیست !

نوشته ایجاد شد 635

2 دیدگاه در “کمبود گاز مایع در شهرستان دماوند/مشکل در عدم نظارت است

  1. سلام
    علاج این درد گازرسانی است که انشااله مسئولین به فکر امور بنیادی باشند که اگر طیف وسیعی را پوشش دهد، این مشکلات در این مناطق، خصوصا در فصل سرما کم خواهد شد.
    دیروز درخبرها اعلام شد که حتی ساخت و سازهای غیرمجازدر منطقه بومهن، میتوانند انشعاب گاز بگیرند که در پی بازدید و دستور ریاست محترم جمهور بوده است. آیا حتما باید شخص ریاست جمهوری با این همه دغدغه کاری در منطقه ای حاضر شود و مشکلات را ببیند و دستوری صادر کند تا مسئولین بزرگوار به فکر انجام وظایف خود بیفتند؟ موضوعات بسیار روشنی که اگر الان قابل انجام است، حتما قبل از حضور و دستور ریاست محترم جمهوری نیز قابل انجام بوده است وموضوع پیچیده ای نیست!!!

    1. با سلام
      بطور قطع مشکل کمبود گاز مایع با گازکشی مناطق حل می گردد ولی واقعیت این است که مسئولان در دستگاه های خدمات دهنده نظیر اداره گاز و برق و آب خود را موظف به اجرای قوانین نظیر قانون تشدید مجازات استفاده کنندگان از انشعابات مصوب سال ۹۶ دانسته و از این بیم دارند که با عوض شدن دولت آنها با مشکل مواجه شوند ضمن آنکه قانوناً باید برای بناهای ساخته شده قبل از مرداد سال ۹۶ ولو اینکه داخل بافت مزروعی باشند عملیات نصب اشعاب غیر دائم انجام گردد که متاسفانه چنین نمی شود.
      البته در منطقه شهری بومهن که ما با ساخت و ساز غیرمجاز درون شهری مواجه هستیم شهرداری می تواند از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ و پس از اخذ جریمه، مجوز حفاری را صادر نماید کمااینکه در مورد ساخت و سازهای بدون مجوز و یا مازاد بر مجوز در شهر آبسرد نیز هم اکنون این مساله اجرا می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *