پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

قلع‌ و‌ قمع ۷۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه سیدآباد دماوند/ ۸۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند اعاده به وضع سابق شد

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان دماوند؛ روز یکشنبه مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی براساس شکایت‌ها و گزارشات مردمی، طی اقدام ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند حدود ۷۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی سیدآباد تخریب شدند.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز ، پرسنل کلانتری جابان و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.
لازم به ذکر است در مجموع ۸۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دماوند اعاده به وضع سابق شده که در این خصوص مالکین براساس قانون موظف به برداشت و پاکسازی نخاله‌ها از سطح اراضی جهت بهره‌برداری در بخش کشاورزی هستند.
براساس این گزارش مطابق قانون هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *