پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بارش اولین برف پائیزی در آبسرد

عاقبت بعد از گذشت دو ماه از آغاز فصل پائیز و پس از چندین روز هوای نسبتاً گرم و شبه تابستانی، بارش برف روستاهای واقع در دامنه شمالی شهر آبسرد را سفید پوش کرد و اولین برف پائیزی نیز هر چند سبک در شهر آبسرد بارید.

بارش شدید باران که از بعد از ظهر دیروز [دوشنبه ۲۹ آبان] در منطقه آبسرد شروع شده بود از قبل از ظهر امروز [سه شنبه ۳۰ آبان] تبدیل به تگرگ و برف مرطوب شد و کوه های البرز در شمال آبسرد و کوه های قره قاج در جنوب منطقه دماوند را یک دست سفیدپوش کرد.
در روستاهای آئینه ورزان،خسروان،جابان و سربندان نیز برف بر روی زمین نشست و دمای هوا نیز با کاهش حدود ۸ درجه ایی نسبت به روزهای ابتدایی هفته به شدت سرد شد و پیش بینی می شود دمای هوای شهر آبسرد در بامداد فردا [چهارشنبه اول آذر۱۴۰۲] به حدود ۵ زیر صفر برسد که یک دمای کاملاً زمستانی و سرد است هم برسد.

البته طبق پیش بینی ها دمای هوا از ظهر روز پنجشنبه دوم آذر بتدریج و با شیبی ملایم روند افزایشی به خود خواهد گرفت و تا اواسط هفته آینده دمای هوای کمینه در شهر آبسرد به حدود ۲ تا ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و حتی دمای بیشینه در شهر آبسرد در روز یکشنبه به حدود ۱۰ تا ۱۲ درجه بالای صفر هم می رسد که نسبت به ظهر فردا ۸ درجه افزایش را نشان می دهد.

به هر حال پائیز امسال آبسرد، هر چند دیر ولی پر قدرت و با چاشنی سوز سرد زمستانی آمد تا به ما یادآور گردد که اقلیم شهر آبسرد ، سرد و کوهستانی است و اگر شرائط مهیا باشد این منطقه نیز در فصل پائیز بی برف نخواهد ماند.

امید است که پائیز و زمستان امسال پر برکت و پربارش باشد.انشاء الله

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *