پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دولت فراموش کار/وقتی رئیس دولت سیزدهم وعده های انتخاباتی خود را انکار می کند!

هنوز دو سال از موسم رقابت های انتخاباتی سال ۱۴۰۰ نگذشته رئیس دولت سیزدهم تمام وعده های انتخاباتی خود را فراموش کرده و حتی منکر این وعده ها شده!
نمونه این وعده های فراموش و البته انکار شده وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی بود که آقای رئیسی رسماً و صریحاً این وعده خود را تکذیب کرد تا ثابت کند دولت سیزدهم آنقدرها هم که تظاهر می کند صادق و راستگو نیست.

سید ابراهیم رئیسی در سفری که سال گذشته به استان کرمان داشت با فرافکنی اتهاماتی را متوجه دولت حسن روحانی کرد. اوکه بارها در سخنرانی‌های مختلف گوشه چشمی به دولت روحانی و انداختن بار مسئولیت برگردن قبلی‌ها داشت، به موضوع ساخت یک میلیون مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه «می‌بینیم در سال‌های مختلفی زیر ساخت‌های لازم را انجام ندادند و من هم در جایگاهی نیستم که دائما بگویم فلان کار را نکرده‌اند خیلی جاها مشکل داریم” گفت: «سالی یک میلیون مسکن باید می‌ساختند و نساختند خیلی کارها باید انجام می شد که نشد ولی به هر حال ما باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم یعنی الان حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد »

ولی این پایان ماجرای فرافکنی ها و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت ها توسط دولت سیزدهم نبود و آقای رئیسی چند روز پیش در حاشیه جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با انکار تمام وعده های انتخاباتی خود و بدون در نظر گرفتن گذشت حدود یک سال و نیم از شروع به کار دولت سیزدهم باز هم گناه ساخته نشدن یک میلیون واحد مسکونی را به گردن دولت های قبلی انداخت و کم کاری خود را به دیگران نسبت داد گفت:ساخت یک میلیون مسکن در سال نیاز کشور است؛ آنهایی که نساختند باید پاسخ‌گو باشند!!!

البته جناب آقای رئیسی فراموش کردند که وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، وعده انتخاباتی ایشان بوده و ایشان دو سال پیش در کارزار انتخاباتی چنین وعده ایی را داده بود و امروز هم خود ایشان مسئول اجرای این وعده است نه حسن روحانی یا دیگران.

واقعیت این است که مشکل اصلی دولت سیزدهم در چند ماهه اخیر علاوه بر بی برنامگی و نداشتن راهبرد ،« عدم صداقت و شفافیت» می باشد و حالا حتی کسانی هم که به آقای رئیسی رای داده بودند به ناتوانی و در عین حال عدم صداقت این دولت واقف شده اند و دیگر اعتمادی به سخنان رئیس این دولت ندارند.

ای کاش آقای رئیسی به جای فرافکنی و انداخت بار مسئولیت به گردن دیگران صادقانه با مردم برخورد می کرد و ضمن اعتراف به ناتوانی خود در عمل به وعده ها ، حقیقت را به مردم می گفت و حداکثر توان خود در عمل به وعده ها را صریح و شفاف برای مردم تشریح می کرد.

البته آقای رئیسی و یاران پوششی او در انتخابات سال ۱۴۰۰ به خوبی به ناتوانی خود در عمل به وعده ها آگاه بودند ولی تعمداً و به منظور تخریب دولت روحانی و همچنین جلب نظر هواداران خود چنین وعده های بی پایه و اساسی را دادند و امروز نیز منکر همه آن وعده شده اند و حتی گناه عدم عمل به وعده ها را به گردن دولت قبلی می اندازند.

آقای رئیسی به عنوان رئیس سابق دستگاه قضا و رئیس فعلی دستگاه اجرایی باید بداند که براساس حدیث نبوی «النَّجاهُ فی الصِّدق» تنها راه نجات و خلاصی در صداقت است و در دنیای کنونی که فیلم و فایل صوتی تمام گفتار و رفتارها در آرشیوها موجود است جایی برای انکار وعده ها وجود ندارد و راه نجات ایشان نیز در صداقت و راستگویی و قبول مسئولیت می باشد.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *