پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تکرار چند باره یک فاجعه/باز هم ترمز بریدن خودروهای سنگین در ورودی دماوند حادثه ساز شد

نبود کمربندی و شیب تند ورودی شهر دماوند از سمت تهران و تردد خودروهای سنگین غیر استاندارد باز هم حادثه آفرین شد.

در حدود ساعت ۹:۵۰ صبح سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ یک دستگاه خودروی تریلر هوو که از تهران به سمت فیروزکوه در حرکت بود بر اثر نقص سیستم ترمز با ۲۱ خودروی سبک و سنگین در محدوده بلوار اصلی گیلاوند برخورد کرد و ۵ نفر را راهی بیمارستان نمود.

بر همین اساس سرهنگ اسماعیل براری رئیس پلیس‌ راهور شهرستان دماوند اظهار داشت: حوالی ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه یک دستگاه کامیون کشنده هوو که در مسیر تهران به سمت دماوند عبور می‌کرد در ورودی منطقه گیلاوند با ۲۱ دستگاه خودرو سبک و دو دستگاه خودروی سنگین برخورد می‌کند.

وی افزود: در این حادثه پنج نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند گفت: طی بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد این دستگاه کشنده هوو به‌علت استفاده مکرر راننده از سیستم ترمز دچار نقص شده و کنترل خودرو از دست راننده خارج شده است.

متاسفانه در سالهای اخیر و با توجه به افزایش تعداد خودروها و به تبع افزایش حجم ترددهای جاده ایی محور تهران فیروزکوه تبدیل به یکی از شلوغ ترین و در عین حال پر حادثه ترین محورهای شرق استان تهران شده و از سوئی دیگر با توجه به شیب بسیار تند ورودی شهر دماوند و منطقه گیلاوند از سمت تهران و نبود میدان و سرعت گیر در ورودی شهر هر چند وقت یکبار شاهد وقوع چنین حوادث تاسف باری در منطقه هستیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر اجرای پروژه پل روگذر و یا کمربندی جنوبی گیلاوند در هاله ایی از ابهام می باشد لذا بنظر می رسد فوری ترین و بهترین راهکار جهت جلوگیری از حوادث تلخ مشابه احداث میدان در ورودی غربی شهر باشد تا هم سرعت خودروهای عبوری گرفته شود و هم اینکه در صورت ترمز بریدن خودروهای سنگین میدان به عنوان ضربه گیر عمل نموده و مانع از ورود خودروی ترمز بریده به محدوده شلوغ مرکزی شهر گردد.

بر همین اساس مناسب ترین محل برای احداث میدان ورودی گیلاوند، ابتدای بلوار بعثت ( روبروی پمپ بنزین) می باشد که هم می تواند با ساماندهی ترافیک داخلی شهر و مسکن مهر از سمت سه راهی بعثت بخشی از بار ترافیکی بلوار شهید بهشتی را کم نموده و هم سرعت بالای خودروهای ورودی به شهر را مهار نماید.ضمن اینکه زمین خالی در هر چهار سمت این میدان وجود داشته و می توان این میدان را بصورت استاندارد اجرا نمود.

حال باید دید شهرداری دماوند در این خصوص چه اقدامی انجام خواهد داد.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *