پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

اگر من رئیس جمهور بودم…!

چند روز پیش جناب آقای رسولی نژاد نماینده محترم مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در اظهاراتی عجیب بصورت تلویحی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند را به کارشکنی و مانع تراشی برای تولید کنندگان متهم نمود و حتی این اداره را دستگاهی مازاد در تشکیلات اداری کشور دانست!

جناب رسول نژاد که ظاهراً هیچ اعتقادی به بحث محیط زیست ندارند و این روزها حسابی در تب و تاب رای جمع کردن برای انتخابات مجلس هستند

رسولی‌نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح دکل مخابراتی و سیستم دوربین‌های پایش تصویری روستای وردانه گفت:

در قانونگذاری مشکل داریم،اگر رئیس جمهور بودم برخی از ادارات را منحل می‌کردم زیرا در مقابل تولید کنندگان فقط مانع تراشی می‌کنند!
ایشان در ادامه بیان داشت:اداره محیط زیست چه خاصیتی دارد بجز اینکه بر مشکلات مردم افزوده است، مشکل با رئیس اداره حل نمی‌شود و باید به طور بنیادی و یا با تفویض اختیار به دستگاهی دیگر حل شود.
وی اضافه کرد:چرا کاری که در عرض یک ساعت می‌توان انجام داد را به چند سال می‌کشانیم، بخشی از نارضایتی‌های مردم به افعال ما و مسئولان و اعمال کارشناسانی مرتبط است که مشکل آفرینی می‌کنند و کل زحمات شبانه روزی ما را با قوانینی که منسوخ شده‌اند هدر می‌دهند.

رسولی نژاد ادامه داد:ضرورت دارد که هر چه زودتر قوانین را اصلاح و به فسادهای اداری پایان دهیم.با ادارات اتمام حجت می‌کنم و با آنها رودربایستی ندارم همچنین در مقابل افرادی که می‌گویند نماینده نباید دخالت کند ایستادگی می‌کنم.

در آن سوی ماجرا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند طی جوابیه ایی مفصل به اظهارات احساسی، ناعادلانه و غیر اخلاقی جناب آقای دکتر رسولی‌نژاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه پاسخ داد.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در این جوابیه مفصل ضمن انتقاد از نماینده شهرستان های دماوند و فیروزکوه عنوان داشت:

جناب آقای دکتر رسولی‌نژاد در خصوص استعلام گازرسانی به روستای دوآب به استحضار می رساند این اداره بر حسب وظیفه جهت تعیین بستر و حریم آب‌های سطحی از اداره امور منابع آب شهرستان استعلام که پاسخ ان اداره جهت استحضار مردم عیناً منتشر می‌گردد و ارجاع مردم به کارشناس رسمی خواسته آن اداره بوده نه مانع تراشی اداره حفاظت محیط زیست.

جناب آقای رسولی‌نژاد کاش قبل تصمیم به انحلال اداره محیط زیست و بی خاصیت خواندن آن به اصل ۵۰ قانون اساسی که در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند را وظیفه عمومی دانسته و فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند را ممنوع نموده و یا به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حفاظت از محیط زیست که فعالیت محیط زیستی را فعالیت دینی و انقلابی می دانند توجه داشید.

جنابعالی که از مصوبات شورای عالی امنیت ملی و ضابطه ۷۸۲ و سایر محدودیت های قانونی این اداره مطلع اید و بارها توسط اینجانب در جلسات مطرح و اصلاحات آن را پیگیری نموده ام و قانونگذار شمایید و ما مجری قانون دستورالعمل ها و بخش نامه‌ها.

تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی به مطالبات به حق مردم و رفع موانع تولید و… وظیفه این اداره می باشد و چنانچه در موارد مشابه‌ای این اداره را مانع می‌دانید اعلام تا بصورت مستند و مکتوب پاسخگو باشیم و جهت استحضار این اداره در موضوعات عام المنفعه مانند احداث تصفیه خانه دماوند، کمربندی، آرمستان مرکزی دماوند، آرمستان آبسرد، طرح هادی یلقان دره، مجتمع دامپروری سربندان، ۵ هکتاری مسکن ملی جیلارد و موارد مطرح شده در ستاد رفع موانع تولید فرمانداری همکاری لازم را داشته و خواهد داشت.

پی نوشت:
یکی از بزرگترین خطراتی که هر جامعه ایی را تهدید می کند خطر گسترش پوپولیزیم و عوام گرایی افراطی مسئولان می باشد که متاسفانه ما در کشورمان هر از گاهی با شیوع چنین پدیده ایی در بین مسئولان مواجه هستیم.
البته این سندرم خطرناک فقط مخصوص ایران نیست و همه جوامع و حتی جوامع توسعه یافته نیز با چنین خطری مواجه هستند و نمونه بارز این سندرم نیز ظهور اشخاصی چون ترامپ در آمریکا می باشد.

اینکه آقای رسول نژاد با مساله محیط زیست چنین بی مبالات برخورد می کند قطعاً ریشه در باورها و اندیشه های ایشان دارد کمااینکه در سالهای گذشته نیز بی فکری و بی مبالاتی و عدم دور اندیشی ایشان و اصرار ایشان به تاسیس کارخانه های سیمان در شرق آن شهر فیروزکوه و در مسیر کانال باد گدوک باعث نابودی کامل ظرفیت های گردشگری شهر فیروزکوه  و بویژه منطقه سابقاً خوش آب و هوای کتالان شد تا فیروزکوه از خوش آب و هواترین شهر استان تهران تبدیل به یکی از آلوده ترین شهرهای استان گردد.

با این تفاسیر مشخص شد که هدف اصلی جناب آقای رسول نژاد از این اظهارات پوپولیستی و غیر کارشناسانه بیش از آنکه مقابله با موانع تولید باشد جمع کردن رای از طریق رو در رو قرار دادن مردم شهرستان با اداراتی همچون محیط زیست می باشد!

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *