پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

اقدام عملی به نفع کشاورزان یا عملیات تبلیغاتی؟

شنیدن برخی از اخبار و اطلاع یافتن از برخی جلسات و اقدامات مسئولان محترم شهرستان بیشتر از آنکه باعث خوشحالی و امیدواری انسان گردد باعث حیرت و حتی خنده می گردد.
یکی از همین خبرهای آنچنانی و مضحک خبر دیدار روز دوشنبه آقای سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به همراه رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند  با آقای فصاحت، مدیر سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران می باشد.

ظاهراً در این دیدار مسائل و موارد مربوط به عرضه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی شهرستان دماوند در میادین میوه و تره بار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفته و فرماندار محترم شهرستان دماوند نیز با تاکید بر اینکه در جهت حمایت از کشاورزان شهرستان، باید دست واسطه‌ها از پیش خرید محصولات کشاورزی کوتاه شود، تصریح داشته: راه اندازی و تقویت تعاونی های کشاورزی در شهرستان دماوند می‌تواند بخشی از دغدغه کشاورزان را در خصوص بازار فروش محصولات کاهش دهد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد اداره جهاد کشاورزی نسبت به تقویت و تشکیل تعاونی های کشاورزی اقدام نماید و کشاورزان شهرستان محصولات کشاورزی خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم در محل مناسبی از غرفه های سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران عرضه نمایند.

حال سئوال اینجاست که آیا مسئولان محترم واقعاً از روابط حاکم بر میادین میوه و تره بار تهران و بویژه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و مافیای حاکم بر زنجیره توزیع میوه بی اطلاع هستند که چنین مطلبی را بیان می کنند؟

در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران کل تجارت میوه در دست حق العملکارها و دلال های کف میدان بوده و این واسطه های فوق حرفه ائی تحت هیچ شرائطی اجازه بر هم خوردن نظم بازار را نمی دهند!کمااینکه سالهاست که میدانی ها این نظم را با چنگ و دندان حفظ کرده و حتی غرفه دارهای میادین تره بار تحت نظر شهرداری نیز در اغلب موارد تحت نفوذ این تجار عمده میوه و تره بار قرار دارند.

عرضه مستفیم محصولات در حاشیه میادین میوه و تره بار تهران نیز عملاً رقابت با غرفه دارها محسوب شده ضمن اینکه به علت عدم وجود تشکیلات هماهنگ کننده بین تولیدکنندگان عرضه محصولات در غرفه های موقت مجدد به دست واسطه ها می افتد و در نهایت نیز باز این باغداران خرد هستند که متضرر و مغبون می گردند.

ای کاش مسئولان محترم شهرستان به جای ارائه این چنین طرح های کارشناسی نشده و شعاری امکان راه اندازی میدان بزرگ میوه و تره بار شرق استان را فراهم می آوردند تا حداقل خرده باغداران بتوانند محصولات خود را بصورت مستقیم به دست مصرف کنندگان برسانند و سود ناشی از فعالیت کشاورزی به جیب دلال ها و واسطه ها واریز نشود.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *