پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

روزگار غریب آقای نماینده/وکیل الدوله یا وکیل المله…؟

هر چند جناب آقای رسول نژاد حداقل در کسوت نمایندگی مجلس جزء افراد با تجربه و با سابقه به حساب می آید ولی گویا این روزها دنیا چندان به کام این عزیز شیرین نیست و رابطه تیره و تار ایشان با استاندار باعث تلخ کامی جناب آقای رسول نژاد شده است!

البته ظاهراً این بار محاسبات جناب رسول نژاد که به داشتن روابط نزدیک و دوستانه با مسئولین دولتی مشهور و معروف بود درست از آب در نیامده و وکیل الدوله بودن به نتایج مطلوب منتج نشد و به همین دلیل جناب رسول نژاد بعد از سه سال و نیم که وکیل دولت بودند به فکر مردم افتاده اند و تصمیم گرفته اند که وکیل ملت بشوند!

یکی از انتقاداتی که همواره به جناب آقای رسول نژاد وارد بوده همین وکیل الدوله بودن ایشان بود و به استثناء چند مورد خاص نظیر ماجرای واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس، در بقیه موارد آقای رسول نژاد یک پای ثابت کمپین های تبلیغاتی دولت بوده اند.

در این میان روزگار ناخوش جناب آقای رسول نژاد از زمانی آغاز شد که دولت سیزدهم اقدام به تعویض استاندار جدید تهران نمود و همین تعویض استاندار و ظاهراً اختلاف سلیقه های بین این دو نفر آغازگر تنش های نامحسوس و بعضاً محسوس و مشهود بین این دو مقام گردید.

هر چند هم رسول نژاد و هم فخاری از جبهه اصولگرایان هستند و قاعدتاً در چنین شرایطی باید بین دولت و مجلس هماهنگی و هم افزایی شکل بگیرد ولی در عمل شاهد بودیم که این دو اصولگرا چندان با یکدیگر هماهنگ و همدل نبوده و همین مساله کار را برای نماینده ایی که هوادار دو آتشه دولت سیزدهم بود و سنگ این دولت را به سینه می زد بسیار پیچیده و مشکل کرد!

به هر حال وکیل الدوله بودن سختی و مشکلات خاص خود را دارد و آقای نماینده باید حساب اینجای کار را هم می کرد که البته نکرد و مشکل را برای خود و مردم حوزه انتخابیه دوچندان نمود.

وظیفه یک نماینده مجلس قاعدتاً قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای صحیح قوانین و انعکاس مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابیه به دستگاه های اجرایی است، نه شرکت در مراسم های کلنگ زنی و افتتاحیه و اختتامیه و… ، ولی آقای رسول نژاد در سه سال و نیم گذشته در عمل وکیل الدوله و پای ثابت اغلب مراسم های نمایشی دولت ها بود و بیشتر خود را خرج دولت کرد تا ملت و همین اشتباه ایشان نیز هم اکنون و در آستانه انتخابات تبدیل به پاشنه آشیل ایشان شده و مردم از ایشان توقع احداث کمربندی و تعریض جاده و ساخت بیمارستان و حل مشکل آب و تعیین تکلیف کاربری اراضی و غیره را دارند و عدم رفع مشکلات و معضلات را از چشم ایشان می بینند!

از آقای رسول نژاد به عنوان یک نماینده باسابقه و حرفه ایی توقعی بیش از این می رفت ولی افسوس که ایشان نتوانست از فرصت ها استفاده مطلوب را ببرد و برگ برنده خود را خیلی زود و بی جهت برای دولت سیزدهم خرج کرد تا هم مغضوب دولتی ها بگردد و هم انگ وکیل الدوله بودن به ایشان بخورد.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *