پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آیا ویروس چینی جدیدی در راه است؟

سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) در چنین روزهایی دنیا با پدیده ایی جدید و غریب بنام همه گیری کووید ۱۹ آشنا شد.
هر چند در روزهای اول این نام در بین مردم عادی چندان جلب توجه نمی کرد و حتی اخبار آن هم فقط در محافل پزشکی نقل می شد و عمومی نشده بود ولی با شروع سال ۲۰۲۰ ناگهان دنیا با کابوس کرونا یا همان کووید ۱۹مواجهه شد و همه چیز در این کره خاکی تحت تاثیر این ویروس جهش یافته احتمالاً دست ساز چینی ها قرار گرفت.

در روزهای ابتدایی شروه همه گیری کووید ۱۹ چینی ها منکر همه چیز بودند و حتی با جعل اخبار ، منشاء این ویروس را جایی در خارج از چین اعلام می کردند و سازمان بهداشت جهانی نیز با سهل انگاری و بی مسئولیتی هر چه تمام از اعلام وضعیت خطرناک خودداری کرده و کووید ۱۹ را یک ویروس کم خطر اعلام می کرد ولی وقتی که کووید دنیا را گرفت سازمان بهداشت جهانی نیز به خود آمد و تازه فهمید که چینی ها چه کلاه گشادی بر سر آن سازمان گذاشته اند!

شاید به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی نسبت به گسترش و همه گیری هر نوع ویروسی در چین حساس شده و از کنار هر نوعی از همه گیری چینی به سادگی عبور نمی کند.

در جدیدترین مورد سازمان بهداشت جهانی نسبت به گسترش غیر طبیعی یک همه گیری تنفسی غیر طبیعی در چین حساس شده است و خواستار تحقیق بیشتر در رابطه با این بیماری تنفسی مسری که به سرعت در حال گسترش در مدارس و بیمارستان های چین است شده است و نهادهای مسئول در چین نیز روز جمعه، سوم آذر، خواستار هوشیاری مقامات محلی در مورد گسترش ابتلا به بیماری‌های تنفسی شدند که به خصوص در مدارس و بیمارستان‌های این کشور شیوع پیدا کرده است.

البته خود چینی ها تا اینجای کار ، احتمال شیوع یک ویروس جدید را رد کرده اند و عامل این همه گیری جدید را آنفولانزا اعلام کرده اند(!) و حتی ویروس کووید ۱۹ و زیر سویه های آن را در این همه گیری جدید، بی تاثیر اعلام کرده اند ولی چه کسی است که فراموش کند که همین چینی ها تا دسامبر ۲۰۱۹ وجود ویروس کووید۱۹ را انکار می کردند و مقصر آن همه گیری را ویروس آنفولانزای N1H1 معرفی می کردند!

به هر حال دنیا برخلاف سال ۲۰۱۹ چندان به حرف چینی ها اعتماد ندارد و همواره این ترس وجود دارد که یک هیولای جدید از پشت دیوارهای بلند پژوهشکده های ویروس شناسی عموماً نظامی چین به بیرون راه یافته باشد تا دنیا را در معرض یک چالش جدید قرار دهد.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *