پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آقای دکتر فرزین،ارز پاشی چاره کار افزایش نرخ ارز نیست

در حالیکه نرخ دلار در صبح روز یکشنبه هفتم اسفند ماه رکورد ۶۰ هزار تومان را برای ساعتی شکست ولی باز هم نهاد بازار ساز (بانک مرکزی) با اتخاذ همان راهبرد قدیمی ارزپاشی نرخ ارز را کنترل کرد و حتی در ساعاتی تا ۵۶ هزار تومان هم رساند ، هر چند که این تمهید هم ظاهراً چنان موثر نبود و قیمت ارز در ساعات پایانی روز مجدداً آرایش صعودی به خود گرفت.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا ، دلار ۶۰ هزار تومانی با مداخله ۷۰۰ میلیون دلاری بانک مرکزی به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت و دلاری که اول صبح به ۶۰ هزارتومان رسیده بود با مداخله بانک مرکزی حدود ۴۰۰۰ تومان عقب نشینی کرد و در کانال ۵۶ هزار تومان قرار گرفت.

البته بانک مرکزی به جای دلار معادل ۷۰۰ میلیون دلار درهم وارد بازار کرد و همین موضوع باعث شد که دلار در ساعات پایانی روز مجدد به کانال ۵۷ هزار تومان برگردد.

آقای دکتر فرزین به عنوان یک مدیر با تجربه بانکی به خوبی می داند که عطش بازار با تزریق ۷۰۰ میلیون دلار (آن هم به شکل درهم و دینار) فروکش نمی کند و این راهکار هم در بلند مدت احتمالاً چندان موثر واقع نخواهد شد.

این وظیفه رئیس بانک مرکزی است که وزیر اقتصاد و رئیس جمهور و مسئولان ارشد کشور را توجیه نماید و واقعیت های اقتصادی را بدون روتوش به نهادهای تصمیم گیر منعکس نماید و از ارائه گزارش های بی پایه و اساس و دادن امید واهی به مردم و مسئولان خودداری نماید چرا که وی به عنوان کوتاه ترین دیوار و در دسترس ترین مسئول اقتصادی کشور در نهایت متهم اصلی هرگونه اخلال اقتصادی خواهد بود و عاقبت همه چیز سر او آوار خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *