با گذشت بیش از یکسال از شروع دولت سیزدهم پروژه تعریض و بهسازی جاده کیلان به ایوانکی حدفاصل دو راهی زیارت تا ساران تقریباً هیچگونه پیشرفتی نداشته و حدود سه ماه است که این پروژه عملاً راکد و تعطیل می باشد و با توجه به شروع فصل سرما در منطقه و کوتاه شدن روزها در نیمه دوم سال هرگونه عملیات اجرائی در این پروژه حداقل تا پایان زمستان بعید بنظر می رسد.
چندی پیش رسولینژاد، نماینده شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس در نشست شورای اداری شهرستان دماوند ضمن اشاره به بلاتکلیفی این پروژه اعلام داشت که اعتبار محور آبسرد-کیلان- ایوانکی مصوب است و مقرر شد اگر راه و شهرسازی استان تعلل کند ادامه این پروژه به معاونت زیرساخت[ احتمالاً منظور ایشان شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می باشد ]داده شود تا پروژه به نتیجه برسد.
با توجه به این اظهارات آقای رسولی نژاد مشخص می گردد که در پشت پرده با تعلل و کم کاری اداره راه و شهرسازی استان تهران در اجرای این پروژه مواجه هستیم و مسئولیت مستقیم این همه گرفتاری مردم اداره راه و شهرسازی استان می باشد.
سئوال اینجاست که چرا اداره راه و شهرسازی استان تهران علیرغم تصویب اعتبارات اجرائی این طرح، از اجرا و تکمیل آن خودداری می کند و در حالیکه نیمه اول سال به علت مساعدت بودن هوا و طولانی بودن روزها این پروژه می توانست پیشرفت قابل توجهی داشته باشد ،چرا عملیات اجرائی این پروژه را متوقف نموده و پروژه را نیمه تمام رها کرده اند؟
روز و هفته ایی نیست که ما در این محور خطرناک شاهد واژگونی و سقوط به دره و تصادف هولناک شاخ به شاخ خودروها نباشیم و بویژه در فصل تابستان هفته ایی نیست که این جاده شاهد تصادفات جرحی و فوتی نباشد هر چند که در فصل زمستان هم به علت یخ زدگی جاده و ریزش سنگ هر روز چند مورد حادثه کوچک و بزرگ را شاهد هستیم و به عبارت بهتر در هر ۳۶۵ روز سال ما حداقل یک سانحه رانندگی را در این جاده شاهد هستیم و به همین دلیل نیز این جاده به «جاده مرگ» معروف شده است.
حال که این پروژه عملاً از سوی اداره راه و شهرسازی استان تهران بلاتکلیف رها شده لذا ضروری است که این پروژه به عنوان یک طرح ملی و بین استانی به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار گردد تا در اسرع وقت مقطع کوتاه ولی بسیار خطرناک حدفاصل دو راهی زیارت تا ساران تکمیل و به بهره برداری برسد.