پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

سرماخوردگی،کرونا یا آنفولانزا/همه گیری جدید چیست؟

چند روزی است که شهر آبسرد با یک همه گیری شدید و عجیب درگیر شده و در این کمبود امکانات پزشکی و درمانی مشکلی جدید را به مشکلات این شهر و روستاهای اطراف اضافه کرده.
بیماری عجیب که تمام علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا را یک جا با هم دارد و به اندازه تک تک این بیماری دردآور و سخت است.

این بیماری که با التهاب و خارش گلو شروع می شود بتدریج کل سر و دستگاه تنفسی فوقانی(حلق و گلو)را درگیر کرده و سپس درد فوق العاده شدید در ناحیه سر و تن بویژه کمر و پاها به آن اضافه شده و هم زمان تب و لرز و ضعف شدید بیمار را زمینگیر می کند.در این زمان بسته به وضعیت جسمانی بیمار حالت تهوع نیز دامنگیر بیمار می گردد.

این بیماری در واقع تمام علائم سه بیماری آنفولانزا و کرونا و سرماخوردگی را دارد و معلوم نیست کدام بیماری است چرا سرماخوردگی معمولاً منجر به تن درد و درد مفاصل و تنگی نفس نمی شود و آنفولانزا نیز معمولاً با سردرد و آبریزش بینی و عطسه و خلط گلو همراه نیست.

این بیماری که دوره درمان سه تا هفت روزه دارد بتدریج و با سرعتی کم بهبود می یابد ولی آثار آن تا چند روز و بعضاً چند هفته در ناحیه گوش(به شکل سنگینی گوش و التهاب گوش داخلی) و گلو و همچنین به شکل ضعف شدید بدنی باقی می ماند.

این بیماری فوق العاده مسری بوده و سرعت انتقال آن اعجاب آور است و به همین دلیل خیلی ها این بیماری را زیر سویه کرونا امیکرون می دانند.

به هر حال این بیماری هر چه که باشد عقل حکم می کند در این روزهای پایانی سال ضمن رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک خود را از بیماری زجرآور و آزار دهنده دور نگه داریم و با تنی سالم و سلامت به سال جدید وارد شویم.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *