پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته سوم شهریور،افزایش موقت دما همراه با رگبارهای پراکنده

هر چند شهریورماه از نیمه گذشته ولی با توجه به شرائط خاص امسال حداقل در دماهای بیشینه(ظهرگاهی) آب و هوای شهر آبسرد و بطور کلی منطقه دماوند رنگ و اثری از پائیز به خود نگرفته و هنوز هم حال و هوای منطقه ما تابستانی می باشد.

هفته سوم شهریورماه نیز این شرائط کم و بیش ادامه خواهد داشت و ما شاهد تداوم شرائط تابستانی در منطقه خواهیم بود.

بطور کلی هفته سوم شهریورماه را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

بخش اول روزهای شنبه و یکشنبه ( ۱۹ و ۲۰ شهریورماه)که با توجه به نفوذ یک سامانه بارشی بسیار ضعیف از سمت شمال ما شاهد کاهش بسیار جزئی دما و رشد ابر و بارش های پراکنده در شهر آبسرد و بویژه ارتفاعات شمالی شهر آبسرد خواهیم بود.

بخش دوم روزهای دوشنبه تا پنجشنبه( ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه) که با توجه به نفوذ و گسترش کمفشار حرارتی از سمت جنوب غرب کشور به منطقه ما روزهای بسیار گرمی را در منطقه خواهیم داشت و بیشینه دما حتی تا ۳۰ درجه نیز خواهد رسید و دمای کمینه نیز در محدوده ۱۵ درجه قرار خواهد گرفت و ما در این مدت در شهر آبسرد هوایی صاف و آفتابی همراه با رشد موقت ابر در ارتفاعات را خواهیم داشت.

البته از شامگاه جمعه با شمالی شدن سوی جریانات و نفوذ توده هوای خنک از سمت شمال غرب کشور ما شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در منطقه خواهیم بود و هفته چهارم شهریورماه را می توان آغاز رسمی پائیز در شهر آبسرد دانست و به احتمال بسیار زیاد در هفته چهارم شهریور ماه دمای کمینه در شهر آبسرد به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

پیش آگاهی
انشاء الله در هفته آینده پیش بینی اولیه دما و بارش شهر آبسرد برای نیمه دوم سال ۱۴۰۱( نیمه اول سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲) شامل پیش بینی قطعی دما-بارش پائیز ۱۴۰۱ و پیش بینی احتمالی زمستان ۱۴۰۱ به همراه چشم انداز اولیه بهار ۱۴۰۲ خدمت مخاطبین گرامی تقدیم خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *