پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته دوم بهمن ماه/سرد و برفی

عاقبت زمستان روی خوش خود را به بخشی از سرزمین خشکیده ایران نشان داد و بارش نزولات آسمانی که البته بیشتر به شکل باران و یا برف های کم دوام بود نیمه غربی و شمالی و تا حدودی مرکزی ایران را سیراب کرد.

بارش هایی که از چهارشنبه هفته گذشته به شکل بارش پراکنده برف و باران در منطقه ما آغاز شده بود در بامداد روز یکشنبه با شمالی شدن سوی جریانات و افت محسوس دما به شکل رگبار تندری برف ( رگبار برف به همراه رعد و برق و وزش فوق العاده شدید باد) ظهور پیدا کرد تا پس از چند سال منطقه ما هم شاهد توفان برف باشد.

البته بارش های دیشب چندان سنگین نبودند و میزان بارش برف در سطح شهر آبسرد حدود ۲ میلیمتر برآورد می گردد ولی همین بارش برف و کاهش دما قطعاً به ایجاد زیرسازی مناسب جهت نشستن برف های آتی که انشاء الله در نیمه دوم هفته جاری می بارد کمک خواهد کرد.

با توجه به نقشه های هواشناسی موج بعدی بارشی که دارای هسته سرد شمالی می باشد انشاء الله از روز سه شنبه تا جمعه در منطقه ما فعال خواهد بود و اگر بخت و اقبال یاری نماید و تغذیه رطوبتی مناسبی از سمت جنوب غرب کشور صورت پذیرد انشاء الله ما در روزهای پایانی هفته شاهد بارش نیمه سنگین در شهر آبسرد خواهیم بود.

از نظر دمایی نیز روند کاهش دما که از دیشب آغاز شده است تا روزهای پایانی هفته با شیب ملایمی ادامه خواهد یافت و در روزهای میانی و پایانی هفته دمای هوا در گرمترین ساعت روز نیز از درجه انجماد بالاتر نخواهد رفت و حتی پیش بینی می گردد که ما در بامداد روزهای پنجشنبه و جمعه رکورد سردترین روزهای سال ۱۴۰۲( البته تا اینجای کار) را ثبت نموده و دمای ۱۲- تا ۱۴- را تجربه نماییم.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *