پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

مبارزه و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق منطقه دماوند

با نزدیک شدن به ماه های گرم سال و افزایش میزان مصرف برق بویژه در بخش های خانگی و کشاورزی،لزوم پایداری شبکه برق بیش از پیش احساس می گردد،کمااینکه قطعی حتی چند دقیقه ایی برق در فصل آبیاری درحتان باعث بر هم خوردن نظم نوبت آب باغات شده و مشکلات زیادی را برای باغداران و کشاورزان بوجود می آورد.

در همین خصوص اسدی ملردی مدیر منطقه برق دماوند بیان داشت: مبارزه و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق از برنامه‌های مهم مدیریت برق منطقه دماوند در سال جاری است.
مدیر منطقه برق دماوند در ادامه گفت: ساخت وساز های غیر مجاز و استفاده از برق به‌صورت غیر قانونی توسط این املاک مشکلات عدیده‌ای را برای منطقه برق دماوند و شهروندان از جمله آسیب به شبکه برق افزایش تلفات برق و آسیب به لوازم الکتریکی مشترکین دارای انشعاب قانونی ایجاد نموده است.

ایشان ضمن درخواست از شهروندان و دارندگان انشعاب برق قانونی جهت اطلاع رسانی موضوع اخذ انشعاب غیرمجاز برق افزود: منطقه برق دماوند آماده دریافت نشانی مکان‌های دارای انشعاب غیر مجاز برق بوده و شهروندان محترم می توانند گزارش های خود را به شماره تلفن ۷۶۳۴۲۲۶۶ اعلام نمایند.

نوشته ایجاد شد 693

8 دیدگاه در “مبارزه و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق منطقه دماوند

  1. سلام
    مقابله با بی قانونی کار بسیار پسندیده ای است؛ مشروط بر اینکه برای همه و بدون تبعیض اجرا شود.
    متاسفانه به دلیل توسعه زیرپوستی برخی مناطق و ساخت و سازهایی که عموما غیرمجاز نامیده میشوند(که البته بدون رضایت پنهانی مسئولین وقت، به هیچ وجه قابل ساخت نبوده اند و نیستند)، استفاده زیرپوستی از شبکه برق که کار بسیار ناپسندی است، در این منطقه رواج دارد. فکر میکنم قبل از هرچیز متولیان چنین دستگاه هایی باید ابتدا درخصوص برخی از مامورین نظارتی خود فکری اساسی کنند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.
    وقتی شخصی در این مناطق زمینی خریداری میکند و اصلا بدون ساخت بنای به اصطلاح غیرمجاز، مبادرت به کاشت درخت یا حتی سیب زمینی و پیاز کند، برای آبیاری آن بدون برق چه کار باید بکند؟ آیا باید به کشت دیم روی بیاورد یا با سطل آب، نسبت به آبیاری زمین خود اقدام کند؟
    وقتی به مراجع قانونی مراجعه میکند و با پاسخ منفی ایشان روبرو میشود، جز این اتفاق می افتد که از سر تیرچراغ برق کابلی میکشد تا مشکل خود را حل کند؟

    با کنار هم قرار دادن گزاره های زیر چه نتیجه ای حاصل میشود؟
    – زمین به اصطلاح مزروعی، تشنه آب،
    – برق، بالای سر زمین، حاضر،
    – اداره برق، مخالف انشعاب قانونی،
    – مامورین نظارتی، آگاه از قوانین، ولی کمی سست،
    – پیشنهاد و معامله بین مالک و برخی مامورین،
    نتیجه چه میشود؟
    کابلها و انشعاب های غیرقانونی..

    لطفا مسئولین محترم کلاه خود را قاضی کنند و به فکر حل مشکل مردم باشند.
    جمع آوری چندتا انشعاب، مشکل این منطقه نیست..
    موضوع بسیار پیچیده تر از این حرفها و کارهای نمایشی است..

  2. با سلام و احترام
    به جای این همه درگیری با مردم شایسته است که انشعابات به مردم داده شود، تا چه زمانی باید با هموطنان خود مثل دشمن برخورد کنیم؟ در همین آبسرد شهرداری وعده انشعاب به مردم داد. از سال ۹۶ تا ۹۸ به صورت فزاینده ای ساخت و ساز انجام شد. بعد از سال ۹۸ هم به یکباره بساط همه چیز جمع شد. چقدر از مردم سرمایه یک عمر خود را به این شهر آوردند و با دلی پر از امید قطعه ای برای خود خریدند و در نهایت با بی تدبیری مسئولین مواجه شدند. جالب اینجاست که هنوز هم ساخت و ساز ها با قوت ادامه دارد و انشعاب هم به صورت کامل به این عزیزان تعلق می گیرد! طبق رای وحدت رویه ساختمان های بالای ۳ سال دیگر جهاد نمی تواند شکایتی داشته باشد، جرم آنی بود. در صورت تصویب قانون جدید علیه ساخت و ساز ها هم که قرار بر مداوم بودن این جرم است، این قانون عطف به ما سبق نخواهد شد. به مردم خدمات بدهید و کمی از آن سیاه چاله کسری بودجه را جبران کنید! در ضمن، وقتی شهرداری این همه مجوز ساخت و ساز داد، باید شبکه برق را گسترش می داد، نه اینکه الان با یک بارون ریز هزار بار قطع و وصل می شود! به جای دشمنی با مردم و مشکل سازی، به مردم بازگردید، با مردم دوست باشید، مشکلات از آسمان حل نمی شود. باید خود حلال مشکلات باشیم. منطقه زیبای آبسرد را دوباره با هم احیا کنیم. با سپاس از سردبیر محترم آبسردآنلاین

  3. چرا اداره برق به ویلاها انشعاب مجاز برق نمی ده. به اسم قانون و مقررات ، مشکلات فراوونی برای مردم ایجاد می کنند . چه باور کنیم یا نه ، مردم نیاز به تهیه جایی برای استراحت به دور از هیاهوی شهری دارند و واقعیت اینه که امکان و توان دستگاه های اجرایی برای مقابله با این موضوع وجود نداره . همچنین اصلا مقابله با برآورده شدن نیاز مردم ، منطقی ، عاقلانه و منصفانه نیست . پس بهترین کار اینه که به شکل مجاز این امکانات رو به همه متقاضیان بدن .

  4. جالب اینجاست که میگن انشعاب نمیدیم ولی خیلی ها دارن میسازن و انشعاب هم میگیرن..
    به اداره برق هم که مراجعه میکنیم، میگن اون حتما از قبل نوبت و پرونده داشته..
    معلوم نیست چقدر از قبل هستن که تموم نمیشن..!!!
    مگه فیش حجه که از قبل رزرو شده؟!!
    چه جری یه نفر روی زمین خالی رفته نوبت برق گرفته؟!!
    اینم از عجایبی است که فقط در کشور ما دیده میشه…

    1. در واقع عرض من هم همینه . قوانین در راستای برآورده شدن نیازها نیست . بلکه ظاهرا قانون گذار ، راحت ترین راه رو انتخاب می کنه ، امکانات نمی دیم و تمام ،حالا چرا اینطور رفتار می کنند ؟ چون برای برطرف کردن نیاز ها ، برنامه ریزی می خواد ، مدیریت می خواد ، بودجه می خواد ! پس راحت ترین راه اینه که بگیم نه و خلاص و نتیجه این رفتار ، تخلف های فراوون دستگاه های اجرایی و هدر رفتن بودجه ها ، رشوه و زورگویی است

دیدگاهتان را بنویسید