پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

علایم زیرگونه های جدید کرونا را بشناسیم

شهرام حبیب‌زاده ۱۳ دی با بیان این مطلب افزود: در خیز هفتم کرونا میزان درگیری ریوی و مرگ‌ومیر در افراد واکسینه شده پایین بود و واکسیناسیون به‌عنوان اولین حفاظت‌کننده در مرگ‌ومیر عمل کند.

وی اضافه کرد: کسانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند و دارای بیماران زمینه‌ای هستند حتماً دوز یادآور سوم و چهارم را به فاصله ۶ ماه از تزریق دوز قبلی دریافت کنند.

این متخصص عفونی با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران واکسن برکت پلاس بیشتر بر علیه سویه جدید اُمیکرون تاثیر دارد، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم هر واکسنی که در دسترس بوده و بر هسته اصلی ویروس تاثیر دارد تزریق شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: زدن ماسک از بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آنفلوانزا و کرونا جلوگیری می‌کند، بنابراین فعلاً باید استفاده از ماسک جدی گرفته شود که این اقدام هم در سلامت خود و هم در سلامت خانواده جامعه مؤثر بوده و یک مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به علائم سویه جدید کرونا گفت: ویژگی مهم سویه جدید، قدرت انتشار سریع بیماری است و مانند سایر سویه‌ها با تب، لرز، گلودرد، علائم تنفسی فوقانی، تنگی نفس، تهوع، اسهال، استفراغ و سایر علائم تنفسی مشخص می‌شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه تعطیلی دو سال مدارس باعث محدودشدن چرخه انتقال ویروس در جامعه شده بود، افزود: بعد از بازگشایی مدارس، شاهد تنوع زیاد ویروس در جامعه با چرخه انتقال سریع‌تر هستیم و عمدتاً در کودکان و دانش‌آموزان بروز می‌کند.

این متخصص عفونی با اشاره ضرورت تزریق واکسن بیان کرد: کسانی که دوز چهارم واکسن را تزریق کرده‌اند ایمن‌تر از سایر افرادی هستند که هنوز اقدام به این کار نکرده‌اند، بنابراین لازم است تزریق واکسن در کنار سایر توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

حبیب‌زاده از مردم خواست در صورت بروز علائم اولیه حتماً در منزل استراحت کنند و حتی بعد از رفع علائم، از ماسک استفاده کنند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *