پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دوستان نادان،بزرگترین دشمنان نظام…!

ماجرای زمستان سخت در اروپا این روزها برای دولت سیزدهم تبدیل به یک معضل بزرگ شده و دلیل آن هم خطای محاسباتی دوستان تندرو ولی نادان نظام می باشد که مردم و دولت ایران را درگیر یک حاشیه سازی بی دلیل کردند.

ماجرا از تابستان سال جاری و مذاکرات برجام و همزمانی این مذاکرات با قطع صادرات گاز روسیه به اروپا و توصیه برخی از مشاورین نادان حاکمیت (و شاید هم نفوذی های کاملاً آگاه) مبنی به تعویق انداختن مذاکرات برجام تا زمستان و امتیاز گرفتن از اروپایی ها آغاز شد ولی ظاهراً دست تقدیر و طبیعت برخلاف نظر این مشاورین عمل کرد و جبهه سرد سیبری به جای حرکت به سمت غرب و اروپا به سمت جنوب و ایران حرکت کرد روی شرق ایران جا خوش کرد و ظاهراً تا اطلاع ثانوی نیز قصد حرکت به سمت اروپا را ندارد و بدین ترتیب شد آنچه نباید می شد و به جای کمبود گاز در اروپا ،افت فشار و حتی قطع گاز به سراغ ما ایرانیان آمد و زمستان سخت اروپا دامنگیر ما ایران شد.

در همین رابطه روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی کنایه آمیز به عملکرد دولت در مواجهه با سرمای اخیر انتقاد کرد و نوشت: «زمستان سخت اروپا» ظاهراً برای ایران گران تمام شده و این روزها شاهدیم تقریباً تمامی سیستم اداری، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. شرکت ملی گاز شرایط کنونی را بحرانی ارزیابی کرده و مسئولان و رسانه‌های دولتی اکنون روی صرفه‌ جویی در مصرف گاز از جانب شهروندان مانور می‌دهند، بدون اینکه به ناکارآمدی سیاست‌ گذاری اقتصادی کشور به ویژه در بخش انرژی اشاره‌ای بکنند.
این روز‌ها به دنبال بحران گاز در ایران بسیاری از رسانه‌های طرفدار دولت عباراتی را به کار برده‌اند که به نظر می‌رسد هدفی نداشته باشند جز پنهان کردن و لاپوشانی ناکارآمدی دولت در تأمین انرژی. به عبارت دیگر به زعم این رسانه‌ها مشکل نه در جانب سیاست ‌گذاران بلکه در سمت مصرف ‌کنندگان است. این آمار ادعایی مصرف گاز در ایران بدون توجه به سهم سوخت‌های مختلف در انرژی تولیدی و مصرفی کاملاً غلط‌‌انداز است.

بدین ترتیب توصیه های احمقانه برخی از دوستان تندروی نظام و توجیه و لاپوشانی رسانه های طرفدار دولت و نادیده گرفتن واقعیت ها این روزها برای نظام مایه دردسر بزرگی شده . ضمن آنکه همین بظاهر دوستان نظام با عملکرد افتضاح خود و تهمت زنی و طرد دوستان عاقل و صادق نظام در حال خالی کردن جبهه نظام از متفکرین و عقلا و جایگزینی ایشان با افراد تندروی نادان و شعارگرا بوده و با این حرکت خود در حال وارد آوردن ضربه نهایی به زیرساخت های فکری نظام جمهوری اسلامی می باشند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *