پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش ناپایداری ها تا اطلاع ثانونی/بازگشت آلودگی به آسمان کلانشهرها

عاقبت کمر پائیز گرم و خشک در شهر آبسرد با بارش برف نیمه سنگین سه روز گذشته شکسته شد و شهر آبسرد حال و هوای زمستانی به خود گرفت.

از امروز و با خروج سامانه بارشی از منطقه ما بتدریج شاهد کاهش ابر و پدیده در آبسرد خواهیم بود و مطابق آخرین خروجی نقشه های هواشناسی از روز پنجشنبه ۱۷ آذر تا روزهای پایانی هفته آینده شاهد هوای سرد و سنگین و نسبتاً پایدار در سراسر دامنه های جنوبی البرز خواهیم بود که رهاورد این هوای سرد و سنگین برای کلانشهرهایی مثل تهران و کرج و نواحی پر جمعیت و صنعتی ، افزایش میزان آلاینده های جوی و آلودگی شدید هوا می باشد.

با توجه به اینکه حداکثر دمای هوا در شهر آبسرد تا روز دوشنبه هفته آینده زیر صفر باقی خواهد ماند و تقریباً هیچ وزش بادی را در لایه های میانی جو نخواهیم داشت لذا این احتمال وجود دارد که آلودگی هوای خزنده انتقالی از سمت تهران و نواحی صنعتی جنوب و جنوب شرق استان تهران طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده خود را به شهرستان دماوند رسانده و باعث آلودگی هوای شهرهای دماوند، رودهن و منطقه گیلاوند و حتی شهرهای آبسرد و کیلان بویژه در ساعات عصر و اوائل شب بشود.

لازم به توضیح است که خروجی نقشه ها حداقل تا پنجشنبه هفته آینده هیچ بارش موثری را برای منطقه نشان نمی دهند و فعلاً خبری از بارش در منطقه ما نمی باشد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *