پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

وعده آقای رئیسی برای دلار ۲۸۵۰۰ تومانی

تجربه یک سال و نیم گذشته ثابت کرده دولت سیزدهم دولت وعده های بی اساس و اقدامات بی ثمر و شعارهای بی اثر است و حتی کارگزاران و مدیران خود دولت رئیسی نیز گفته ها و دستورات رئیس دولت را جدی نمی گیرند و کار خودشان را می کنند!

آقای رئیسی در گفتگوی تلویزیونی شامگاه ۱۱ بهمن گفت: کاری که چند روز است شروع شده تلاش برای پایین آوردن قیمت ارز و رساندنش به قیمت ارز نیمایی است.

رییسی همچنین اظهار کرد: قیمت۲۸۵۰۰ دلار ملاک همه خواهد بود.۶۴ درصد افزایش واردات داشته ایم و از ارز آن استفاده کرده ایم. بیش از ۹۰ درصد کار صادرات و واردات با ارز نیمایی انجام می شود که قیمت آن۲۸۵۰۰ است. اگر کار تجارت همه با همین قیمت انجام شود، ثبات در قیمت ها ایجاد می شود.

این در حالی است که هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد بیشتر از ۴۴۰۰۰ تومان است و اگر ارزپاشی بانک مرکزی نبود احتمالاً امروز قیمت دلار در بازار تهران رکوردهای تاریخی را هم شکسته بود و ما با قیمت های کذایی بالاتر از ۵۰۰۰۰ تومان مواجه بودیم.

نکته جالب توجه وعده آقای رئیسی برای رساندن قیمت ارز به نرخ ارز نیمایی یا همان ۲۸۵۰۰ تومانی می باشد که قطعاً با سیاست های فعلی اصلاً امکانپذیر نمی باشد.

این در حالی است که با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار ، با کاهش نرخ سود سپرده های کوتاه‌مدت از ۱۰ درصد به ۵ درصد جذابیت سپرده‌های کوتاه مدت به شدت کاهش یافته و به زودی شاهد سرازیر شدن نقدینگی کوتاه مدت به بازارهای موازی نظیر ارز و سکه خواهیم بود و این به معنی پارک شدن نقدینگی در دلار و بالا رفتن تقاضا برای دلار و افزایش سرسام آور نرخ انواع ارزها در میان مدت می باشد.

به هر حال ما نیز امیدواریم که دولت سیزدهم از راه و روشی که ما از آن بی اطلاع هستیم نرخ دلار در بازار آزاد را بر روی ۲۸۵۰۰ تومان وعده داده شده تثبیت نماید و برای انجام این مهم از امروز تا روز پایان کار دولت سیزدهم به این دولت فرصت می دهیم تا شاید این مهم را محقق نماید!

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *