پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته سوم اردیبهشت/کاهش بارش ها،افزایش جزئی دما

هر چه فروردین ماه گرم و کم بارش بود ولی اردیبهشت ماه خنک و خوش بارش بود ولی جالب است که بدانید که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به نسبت بلند مدت یکی از کم بارش ترین اردیبهشت های چند دهه گذشته بوده و ما درست در میانه یکی از بزرگترین خشکسالی های چند دهه اخیر ایستاده ایم!

البته این خوش بارشی اردیبهشت ماهی نیز دوام چندان نخواهد داشت و بتدریج از امروز شاهد تضعیف جریانات ناپایدار و کاهش بارش ها در منطقه آبسرد دماوند خواهیم بود،هر چند این کاهش میزان بارش ها به معنی قطع کامل بارش ها نیست و در تمام طول هفته پیش رو در ساعات بعد از ظهر و شب احتمال بارش های رگباری و وقوع رعد و برق در منطقه ما وجود دارد . اوج این بارش های رگباری نیز مربوط به امروز و فردا(روزهای شنبه و یکشنبه) می باشد.

از نظر دمائی نیز از امروز بتدریج شاهد افزایش دمای جزئی دما در منطقه آبسرد خواهیم بود که البته این افزایش دما بسیار جزئی و به عبارت بهتر نامحسوس و در حد ۱ تا ۲ درجه و آن هم مربوط به دمای بیشینه ظهرگاهی می باشد و در دماهای کمینه بامدادی ما تغییر چندانی نخواهیم داشت و حتی می توان در روزهای میانی هفته پیش رو صبح های نسبتاً سردی را تجربه خواهیم کرد ولی از انتهای هفته پیش رو و در هفته چهارم اردیبهشت به اقتضای فصل این شیب افزایش دما تندتر شده و برای اولین بار در چند هفته اخیر دمای بیشینه منطقه (دمای حداکثری ظهر) از ۲۰ درجه فراتر رفته و در محدوده ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر نوسان خواهد کرد.

پدیده قابل توجه دیگر در هفته پیش رو افزایش میزان غلظت ریزگردها در هوای شهر آبسرد می باشد که در برخی روزها می تواند کیفیت هوا را تا مرز هوای ناسالم نیز کاهش دهد که خوشبختانه این مشکل نهایتاً تا آخر این هفته وجود خواهد داشت و در اواخر هفته این شرائط بهبود می یابد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *