پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

راهنمای خرید املاک در شهر آبسرد دماوند

چند سالی است که شهر آبسرد و روستاها و باغستان های اطراف این شهر مورد توجه خاص اهالی تهران و سایر شهرهای دور و نزدیک قرار گرفته و افراد زیادی برای فرار از شلوغی و آلودگی هوای و زندگی ماشینی شهرهای بزرگ به این منطقه روی آورده و در این شهر برای خود خانه و ملکی تدارک دیده و حتی بسیاری از افراد بطور دائم به شهر خوش آب و هوا و کوهپایه ایی آبسرد که فاصله اندکی با تهران دارد مهاجرت کرده اند.

البته تا چند سال پیش خرید ملک( زمین و خانه و باغ و ویلا) در شهر آبسرد بسیار آسان تر از زمان حاضر بود و امنیت سرمایه گذاری ملکی در این منطقه واقعاً مثال زدنی بود ولی از حدود سال ۱۳۹۸ به این سو و همزمان با رشد قیمت املاک در کشور ، بازار املاک این شهر نیز تحت تاثیر تبعات منفی تورم نجومی قرار گرفت و انواع فایل های مشکل دار و حتی غیر واقعی در این منطقه زیاد شد بنحویکه در حال حاضر حتی دلال های حرفه ایی و بومی املاک منطقه دماوند و آبسرد نیز با احتیاط بیشتری اقدام به خرید املاک و معامله می کنند.

بر همین اساس رسانه آبسرد آنلاین نیز با به روز رسانی بخش راهنمای خرید املاک در شهر آبسرد سعی دارد تا با افزایش سطح آگاهی معامله کنندگان محترم و بویژه خریداران غیربومی به وظیفه اخلاقی خود در اطلاع رسانی و شفاف سازی عمل نموده مانع از کلاهبرداری ها و تضییع حقوق خریداران گردد.

توضیح ضروری

این راهنما بطور مرتب در حال بروزرسانی و تکمیل محتوا می باشد لذا توصیه می گردد اولاً این مطلب را بطور کامل و دقیق مطالعه فرموده و ثانیا جهت اطلاع از نکات و توصیه های جدید هر چند هفته یکبار این مطالب را بازخوانی نمائید.

نکات اساسی قبل از خرید املاک در شهر آبسرد دماوند

۱- قبل از انتخاب ملک مورد نظر، اطلاعات خود را در رابطه با منطقه ایی که قرار است در آن ملک بخرید را تکمیل کنید و فراموش نکنید که آبسرد و روستاهای مجاور آن چند هزار هکتار وسعت داشته و هر یک از این مناطق ویژگی های خاص خود را از نظر قیمت،آب و هوا،مجوزهای ساخت، وضعیت اسناد،فرهنگ اهالی و … داشته و هیچ دو قطعه زمینی شبیه هم نیستند.

۲- اطلاعات خود را منابع موثق کسب نموده و به هیچ عنوان به گفته های مشاورین املاک و دلال ها و کسانیکه از راستگوئی آنها اطمینان ندارید اعتماد نکنید.

۳-برای یک خرید خوب تحقیق کامل و رفت و آمدهای مکرر به این منطقه لازم و ضروری است و باید بدانید که با یکی دو بار آمدن به منطقه آبسرد و چند سئوال سطحی از مشاورین املاک نمی توانید خرید خوب و موفقی داشته باشد ضمن اینکه هیچگاه برای خرید عجله نکنید و دچار هیجان خرید نشوید.

۴-حتی المقدور سعی کنید در شرایط رکودی و یا زمانی که بازار دچار ثبات قیمتی است اقدام به خرید کنید چرا که همواره بعد از دوران پر التهاب رونق حبابی امکان ترکیدن حباب قیمتی و ریزش های سنگین وجود دارد و در این میان خریدار متحمل خسارات سنگین می گردد.

۵-اگر خرید شما نقد است( تسویه کامل مبلغ قرارداد و انتقال سند بنام خریدار در مدت کمتر از ۲ ماه در منطقه آبسرد نقد محسوب می گردد)شما قیمت مطلوب و البته منطقی خودتان را به مشاور املاک و فروشنده تحمیل نمائید و اجازه ندهید مشاور املاک و فروشنده برای پول نقد شما برنامه ریزی کنند.

منظور از قیمت منطقی مطلوب قیمتی است که در محدوده ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین تر از مظنه بازار و قیمت اعلامی مشاور املاک قرار دارد که البته کشف این قیمت مستلزم تحقیق کامل شما در خصوص قیمت ها محل و اطلاع از مظنه بازار در آن منطقه می باشد.

البته اگر قصد خرید اقساطی و شرایطی(تسویه بیشتر از دو ماه) دارید این توصیه برای شما مفید و موثر نبوده و باید از طریق چانه زنی و جلب رضایت فروشنده به یک قیمت توافقی معقول برسید.

۶- یکی از مهمترین توصیه ها به خریداران محترم این است که هیچگاه و هیچگاه و هیچگاه و تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید املاک بدون سند رسمی معتبر و یا سند وکالتی و شورائی نکنید چرا که ممکن است شما ناخواسته قربانی کلاهبرداری شده و در بهترین حالت بخشی از زمین و سرمایه خود را در یک دعوای حقوقی از دست بدهید.

عناوینی نظیر سند وکالت بلاعزل،وکالت قطعی(!)، سند ده برگی( این اصطلاح فقط در منطقه هومند مرانک مورد استفاده فروشندگان و مشاورین املاک قرار می گیرد) و سند شورایی(با مهر شورای محل) و…از نظر قانونی سند رسمی معتبر محسوب نشده و آن زمین در حکم زمین بدون سند می باشد.

۷-اگر قصد خرید زمین دارای اعیانی (دیوار یا هر نوع بنا و استخر) را دارید حتی المقدور سعی کنید که این ملک یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

الف-زمین داخل بافت شهری و روستایی بوده و مجوز ساخت یا گواهی عدم خلاف و یا پایانکار داشته باشد.

ب-دارای مجوز رسمی تغییر کاربری از جهادکشاورزی و یا شهرداری باشد.

ج-دارای حکم دادگاه مبنی بر برائت (بلامانع بودن تغییر کاربری) و عدم تخریب باشد.

د- بیش از سه سال کامل از زمان احداث دیوار،بنا و یا استخر گذشته باشد.

۸-یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب یک زمین خوب مقدار آب است.

البته در منطقه آبسرد چند سالی است که بصورت عرفی به ازای هر صد متر زمین یک دقیقه (۶۰ثانیه) آغاز چاه مربوطه در گردش هفته و در برخی نقاط در هر ۱۰ روز روی زمین به خریدار واگذار می گردد ولی این واگذاری به معنی تحویل آب به خریدار نیست و خریداران محترم الزاما باید از فروشنده بخواهند که این تجهیزات و ملزومات و همچنین حق انشعاب از چاه را نیز به ایشان واگذار نماید.

برای توضیح بهتر این مطلب ما موردی را در نظر می گیریم که فروشنده زمین را با ۱۰ دقیقه آب به خریدار فروخته ولی انشعاب مجزا برای این زمین از سرپرست چاه نگرفته و لوله و سه راه و شیر فلکه و فلنچ را نیز نصب نکرده و به عبارتی آب را تا سر زمین خریداری شده نیاورده.

در چنین حالتی خریدار شخصا مجبور به گرفتن حق انشعاب از سرپرست چاه و حفاری و احداث خط لوله و نصب سه راهی و شیر فلکه تا سر زمین آن هم با هزینه گزاف می باشد.

۹- از نظر آب و هوایی، تابستان های آبسرد تحت تاثیر بادهای غربی و جنوبی بسیار گرم و خشک می باشد و همین کرما باعث تنش آبی در باغات می گردد لذا هیچگاه به سهمیه آب فروخته شده اکتفا نکرده و چند ده دقیقه آب را بصورت رسمی خریده و یا برای فصل کشت اجاره نمایید.

۱۰-می گویند که لازمه انتخاب دیدن چشم و پسندیدن دل و تایید عقل می باشد ولی در رابطه ویلاهای فاقد مجوز ساخت و بدون نظارت مهندس ناظر توصیه ما دیدن چشم و واگذاری کامل انتخاب به عقل می باشد چرا که اینگونه ویلاها برخلاف ظاهر بعضا جذاب و زیبا فاقد فنداسیون و اسکلت قابل اعتماد می باشند و از آنجا که بدون مجوز و معمولا بصورت شبانه و بر روی خاک سست نباتی (کشاورزی) تیپ ۳ و ۴ بدون پی کنی بنا شده اند در زمان حوادثی چون زلزله و حتی تندباد احتمال تخریب جزئی و کلی آنها وجود دارد.

این متن در حال تکمیل است…

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *