پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هجوم ریزگردها به همه جای ایران،به جز دماوند و فیروزکوه…!

اعلام خبر تعطیلی کلیه مدارس ابتدایی و استثنائی و مراکز پیش دبستان استان تهران به جزء دماوند و فیروزکوه در صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت  این سئوال ر برای بسیاری از مردم و حتی کارشناسان بوجود آورد که دقیقاً چه کسی پشت این تصمیم گیری های ناشیانه و نابخردانه قرار دارد!

بر اساس اعلام استانداری استان تهران، کلیه مراکز پیش‌دبستانی، مقطع ابتدایی و مدارس استثنایی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند به دلیل بالا بودن شاخص آلودگی هوا در روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شدند .

البته نکته اساسی اینجا بود که منشاء این آلودگی هوا ریزگردهایی انتقالی از صحراهای غرب عراق و شرق سوریه و شمال عربستان بود که تا ارتفاع بیش از ۶۰۰۰ متری از سطح دریا به تمام گسترده غرب و مرکز کشور نفوذ کرده و در مناطقی نظیر دماوند و فیروزکوه غلظت این آلودگی چندین برابر مناطق مرکزی تهران بود.

البته ظاهراً تصمیم گیرندگان که سرسوزنی دانش و تجربه در خصوص مباحث آلودگی هوا ندارند با این گمان که این آلودگی هوا نیز همانند آلودگی هوای زمستانه که منشاء آن دود و گازهای آلاینده است و مسبب آن وارونگی و سکون هوا همان نسخه زمستانه را برای بهار هم پیچیدند و ثابت کردند که هیچ درکی از مبحث آلودگی هوا ندارند.

این در حالی است که میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای شهرستان دماوند با شاخص ۱۳۹ در شرایط  ناسالم قرار داشت و از حوالی ساعت ۹ صبح کیفیت هوا با شیب تندتری کاهش یافت و در زمان تنظیم این خبر در منطقه آبسرد میدان دید به کمتر از ۱۰۰۰ متر کاهش یافته است.

اینجاست که باید گفت:وقتی که تصمیم گیری های کارشناسی در یک کشور به دست افراد نابلد و غیرکارشناس می افتد نسخه های برای مردم پیچیده می شود که خود منشاء هزار و درد و بلا است.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *