پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه دوم هفته اول تیرماه

با گذر موج خنک شمالی طی روزهای ابتدایی هفته اول تیرماه از بخش های شمالی کشور اغلب مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و بویژه ارتفاعات رشته کوه البرز روزهای و شب های بسیار خنک و حتی سردی را تجربه کردند و حتی برخی از مناطق واقع در رشته کوه البرز طی ساعات عصر روز یکشنبه چهارم تیرماه رگبار باران را نیز شاهد بودند ولی عمر این هوای خنک چندان پایدار نخواهد بود و در نیمه دوم هفته اول تیرماه و به احتمال زیاد سراسر روزهای هفته دوم تیرماه ما هوای گرم و تا حدودی گرمتر از نرمال را در نیمه شمالی کشور و بویژه مناطق واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز خواهیم داشت.

نکته قابل توجه افزایش دمای بیش از نرمال طی نیمه دوم این هفته و سراسر هفته آینده در برخی از مناطق خاص واقع در حاشیه جنوبی رشته کوه البرز می باشد که در این بین دشت قزوین با افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۲ نسبت به امروز رکورددار افزایش دما و پس از آن شهرستان فیروزکوه در استان تهران با افزایش بین ۸ تا ۱۰ درجه و شهرستان دماوند و بویژه دشت آبسرد با افزایش ۶ تا ۸ درجه رکورددارهای بعدی خواهند بود.

بدین ترتیب دمای هوا در منطقه آبسرد در روزهای پایانی هفته جاری احتمالاً رکورد دمایی امسال خود را تا اینجای کار خواهد شکست و با ورود به محدوده دمایی ۳۴ تا ۳۶ درجه رسماً وارد فاز داغ تابستانی خواهد شد که البته این دماها به نسبت سال گذشته همین موقع هنوز ۲ درجه خنک تر و نسبت به رکورد بالاترین دمای ثبت شده در سال قبل که حدود ۴۱ درجه و مربوط به نیمه اول تیرماه بود هنوز ۵ درجه خنک تر می باشد ولی باید توجه داشت که تا پایان تابستان آبسرد هنوز راه زیادی باقی است و در ادامه تابستان امسال ما احتمالاً روزهای با دمای بالای ۴۰ درجه را در شهر آبسرد تجربه خواهیم کرد.

نوشته ایجاد شد 647

2 دیدگاه در “افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه دوم هفته اول تیرماه

  1. ایکاش ابسرد حداقل یک مرکز خرید ،هتل ،پارک ،رستوران مثل همین شهر جدید پردیس داشت .بخدا کلی مسافر می امد هزینه می کرد برای اقتصاد شهر هم خیلی خوب بود .اصلا نمی دانم چرا ابسرد گسترش شهری ندارد ؟ این شهرجدید پردیس کلی رشد کرده است ولی ابسرد همش درجا می زند .من نمی دانم شورای شهر ابسرد چیکار می کند ؟؟؟؟؟

    1. تا زمانیکه خود مردم آبسرد به توسعه پایدار اعتقاد پیدا نکنند هیچ شورا و شهرداری نمی تواند این شهر را آباد کند
      البته وضعیت آبسرد با شهر جدید پردیس به علت مالکیت و مدیریت کلان متفاوت است
      پردیس یک شهر جدید احداث شده روی زمین های ملی و دارای نقشه جامع و چشم انداز توسعه چندین ساله است ولی آبسرد یک شهر کوچک درجه ۳ که نهایتاً و در بهترین حالت چیزی شبیه شهریار و قرچک و ورامین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *