پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش‌ مرکزی دماوند/از الحاق اراضی جدید به بافت برخی از روستاها تا رفع تداخل در برخی از پلاک ها

غلامرضا صالحی، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش‌ مرکزی دماوند اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی برای طرح هادی روستایی استان تهران داشتیم و این رقم در اعتبارات ملی نیز ۳۰ میلیارد تومان بود لذا کل اعتبارات به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسید که بخشی از آن نیز اوراق سه ساله بوده است.

وی افزود: ۱۳ درصد از این اعتبارات به شهرستان دماوند اختصاص داده شد که بالاترین رقم در بین شهرستان‌های استان است، حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان اعتبار به روستاهای شهرستان دماوند تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: بازنگری طرح هادی روستای سربندان با ۱۸۲ خانوار در دست اجراست و نقشه ها تایید شده است، روستاهای چشمه‌ها، دشتک، لی پشت، اتابک و گلاهک در حال نقشه برداری هستند، همچنین روستاهای مومج، سربندان و دهنار در دست بازنگری و تایید وضع موجود می‌باشند.

صالحی بیان داشت: طرح هادی روستاهای جابان، کالدشت و حصار بالا در کمیته تصویب مطرح هستند و روستاهای بیدک، چنار شرق و زان در نوبت تصویب کارگروه استانی قرار دارند.

وی بیان داشت: در خصوص زمین نیز در آیینه ورزان ۲.۵ هکتار و در زان ۲ هکتار زمین در طرح هادی جدید الحاق شده است که بلافاصله تفکیک و قابل واگذاری خواهند شد. زمین‌هایی که واگذار نمی‌شوند خارج از طرح هادی هستند که اگر تصویب شوند قابل تفکیک و واگذاری به اهالی روستا می‌شوند.

در ادامه این جلسه رضا بیانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: در شهرستان دماوند ۲۱ مورد مشکل در حوزه اراضی و منابع طبیعی وجود دارد که امید است بتوانیم این موارد را حل کنیم، در برخی موارد اشکال از خود ماست و در مواردی دیگر نقشه‌ها از گذشته دارای مشکل هستند.

وی افزود: در شهرستان دماوند ۳۱ مورد پلاک در کمیسیون رفع تداخل وجود دارد و نیاز است بازدیدهای زمینی نیز صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان کرد: در کمیسیون رفع تداخل این بررسی‌ها انجام می‌شوند و عکسهای دهه‌های مختلف به عنوان سوابق برای رفع تداخلات مدنظر قرار می‌گیرند، اگر اسناد دیگری نیز وجود داشته باشد احصا شده و بررسی می‌شوند.

بیانی گفت: در شهرستان دماوند از ۱۸۸ هزار هکتار اراضی حدود ۱۵۰ هزار هکتار دارای کاداستر هستند و تقریبا ۳۰ هزار هکتار باقی مانده است که بیشتر به مردم مرتبط است و شاید در این خصوص با مردم بیشتر در تعارض باشیم. در نتیجه تلاش می‌کنیم تعامل بیشتری با مردم داشته باشیم تا با تعارض کمتری در شهریورماه این مهم به اتمام برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عنوان کرد: درخواست‌های مجتمع گاوداری اگر از طریق جهاد کشاورزی حل و زمین مشخص و ابلاغ شود معطل نمی کنیم و آنرا محقق می‌کنیم.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *