پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

میدان میوه و تره بار آبسرد نماد فرصت سوزی چند ساله شهرداری و جهاد

میدان میوه و تره بار شهر آبسرد را بدون شک می توان به عنوان نماد و مصداق عینی فرصت سوزی های جهاد کشاورزی و شهرداری آبسرد دانست.

این میدان که بیشتر شکل و شمایل یک بازارچه فصلی محصولات کشاورزی را دارد فقط در حدود ۴ ماه از سال فعال بوده و در بقیه مدت سال غیرفعال می باشد و این در حالی است که در چند سال گذشته شهرت این میدان حتی به استان های همجوار نیز رسیده و بخش بزرگی از محصولات کشاورزی استان های مازندران و گلستان و سمنان از طریق این میدان به دست مصرف کنندگان و خرده فروشان می رسد.

هر چند که این میدان پتانسیل تبدیل شدن به اصلی ترین مرکز تهیه و توزیع میوه و تره بار در شرق استان تهران را دارد ولی بی برنامگی شهرداری آبسرد در تجهیز غرفه های این میدان و عدم تبدیل آن به یک مرکز دائمی تهیه و توزیع محصولات کشاورزی باعث گلایه مندی اغلب غرفه داران و مراجعه کنندگان شده است.

بر همین اساس روز شنبه یکم مهرماه خدابخش مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به همراه حسین غیبی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند با حضور در میدان میوه و تره بار شهر آبسرد و جمع غرفه‌داران این میدان به بررسی مشکلات این عزیزان پرداخت.
طی این بازدید میدانی ، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ضمن شنیدن گلایه های مطرح شده از سوی غرفه‌داران مقرر کردند هرچه سریع‌تر با مساعدت جهاد کشاورزی و شهرداری آبسرد نسبت به ساماندهی این میدان اقدامات لازم انجام گیرد.
خدابخش مدیر جهاد کشاورزی دماوند فعالیت میدان عرضه مستقیم محصولات میوه و تره‌بار در شهر آبسرد را چتر حمایتی برای بهره‌برداران بخش کشاورزان منطقه دانست و گفت: این میدان از یک‌سو به عنوان بازار عرضه مستقیم و بدون واسطه برای محصولات کشاورزی تولیدکنندگان نقش حمایتی داشته و از طرف دیگر سبب به تعادل رسیدن قیمت‌ها و عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *