پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

عملکرد شهرداری آبسرد در سال ۱۴۰۱/تلاش ناموفق برای عبور از بحران مالی

سال ۱۴۰۱ بدون شک سال “بی پولی شهرداری آبسرد” بود،سالی که در آن از یک سو نبود درآمد کافی و پایدار و از سوی دیگر حجم بزرگی از دیون حال شده شهرداری و بدتر از همه بی انضباطی مالی مزمن، مجموعه شهرداری را زمینگیر کرده بود و تمام عملکرد شهرداری را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

البته شهرداری آبسرد در آخرین روزهای سال به هر شکل ممکن این مشکل را موقتاً هم شده از سر گذراند و با سرخ نگه داشتن صورت خود با سیلی پا در سال نو گذاشت ولی چه کسی است که نداند با تداوم این معضلات ساختاری در سال جاری اوضاع ظاهراً تا اطلاع ثانوی به همین شکل خواهد بود و فعلاً امیدی به بهبود شرائط وجود ندارد.

باید قبول کنیم که عملکرد شهرداری آبسرد در طول یکسال گذشته در بسیاری از بخش ها پر انتقاد بود و تقریباً ۹۰ درصد عملکرد شهرداری بر امور غیر ضروری و زائد متمرکز شده بود.
برای مثال در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ شهرداری در اقدامی غیر ضروری و نمایشی و به بهانه افزایش زیبایی‌های بصری پروژه ساماندهی خیابان نبی اکرم(ص) محله مرانک، ۵۰ عدد فلاور باکس را در این بلوار نصب کرد و این در حالی بود که آسفالت بسیاری از کوچه های فرعی این بلوار وضعیت اسفباری دارد و بیشترین ساختمان های فرسوده شهر آبسرد در حاشیه این بلوار و خیابان های مطهری و ولی عصر(عج) قرار دارند و لذا این اقدام نمایشی شهرداری تقریباً هیچ گرهی از گره های کور این بخش از شهر باز نکرده است.

از سوی دیگر رنگ آمیزی جداول خیابان های شهر با رنگ نامانوس آبی و نارنجی در حالیکه در بسیاری از خیابان های فرعی جداول سیمانی کاملاً دچار هوازدگی و خردشدگی شده اند کاری غیرضروری محسوب می شود.

به عبارتی شهرداری آبسرد در این شرائط بی پولی ، پول خرج می کند ولی نه در مسیر صحیح بلکه در امور نمایشی و غیرضروری.

بنظر این رسانه کارنامه خالی از عملکرد بسیار بهتر از کارنامه پر از اشتباه است و اگر شهرداری در این روزهای سخت بی پولی کار غیر ضروری نکند بسیار بهتر از آن است که پول و بودجه شهر را صرف امور غیر ضروری نماید!

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *