پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

صدای پای کم آبی

آثار منفی کاهش بارش ها طی دو سال گذشته تقریباً در سراسر کشور در حال نمایان شدن است و حتی استان های پر آبی نظیر گیلان و مازندران و خوزستان هم دچار تنش آبی شده اند و در استان تهران نیز صدای پای کم آبی در شهرستان کوهستانی دماوند و بطور مشخص شهر پر آب دماوند هم به گوش می رسد.

حالا بحران کم آبی کار را به جائی رسانده که شهرداری و ایستگاه تولید بذر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند نیز چاه های خودشان را در اختیار آبفای شهری قرار داده اند.

بر همین اساس دومین نشست مدیریت بحران شهر دماوند با حضور پرسنل اداره آبفای این شهرستان با موضوع تامین آب شرب برگزار شد.

در این جلسه علی شیوا، شهردار دماوند در این نشست بر حساسیت موضوع بحران آب تاکید کرد و گفت: همکاران شهرداری را مکلف کردم به جهت تامین آب شرب مردم، تمام چاه‌های آب متعلق به شهرداری که آب قابل تبدیل به آب شرب دارد در اختیار شرکت آبفا قرار گیرد و آبیاری فضاهای سبز شهری که وظیفه ذاتی شهرداری است، با استفاده از منابع آب غیرقابل شرب و با تانکر و کارگر انجام شود.

وی بیان کرد: بحران آب جدی است و ما در حد توان و بضاعت کنار مردم ایستاده‌ایم و امیدوارم با فضل خداوند متعال و همیاری و همدلی از این بحران گذر کنیم.

از سوی دیگرشکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: در راستای مصوبات شورای حفاظت آب شهرستان دماوند به منظور تامین آب شرب شهر دماوند دو حلقه چاه واقع در ایستگاه تولید بذر اداره منابع طبیعی در اختیار اداره آبفا شهری قرار گرفت.

بدین ترتیب شهر دماوند نیز همانند کیلان وارد فاز تنش آبی شد و اگر وضعیت بهره برداری بی رویه از چاه های منطقه هومند آبسرد به همین شکل پیش برود شهر آبسرد نیز وارد فاز تنش شدید آبی خواهد شد.

در این بین بی تدبیری جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در عدم ممانعت از کشت محصولات جالیزی نظیر خیار و کدو و لوبیا و گل گلایول کار را بیش از پیش پیچیده کرده و بیم آن می رود که علاوه بر باغات منطقه حتی مناطق مسکونی نیز با بی آبی مواجه شوند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *