پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

جاده صالح آباد،خطرناک و غیر استاندارد

جاده صالح آباد یا همان جاده هومند وادان یک فاجعه به تمام معنا می باشد؛ جاده ایی باریک و بدون حاشیه و شانه خاکی مناسب ،پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب،بسیار پر تردد و شلوغ و از همه پر از رانندگانی که واقعاً راننده نیستند.

این جاده از همان ابتدا و درست از محل انشعاب از جاده فیروزکوه کژی ها و کاستی های خود را به رخ رانندگان می کشد و مسیری پر حادثه را پیش پای رانندگان و بویژه رانندگان بی مبالات پهن می کند.

شروع این جاده از محلی است که ما با یک گره ترافیکی مواجه هستیم و نزدیکی دو برگردان به این سه راهی نقطه ایی حادثه خیز را بوجود آورده مضاف اینکه چند متر آنسوتر از این سه راهی، پمپ گاز و پمپ بنزین فتحعلی قرار دارد و تردد ماشین های سنگین ورودی و خروجی به این جاده موقعیت خطرناکی را برای خودروهای عبوری بوجود می آورد.

با وارد شدن به این جاده باریک که دو طرف آن را انواع مغازه ها و انبارها و خودروهای سبک و سنگین پارک شده فرا گرفته شما با مسیری پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب دارای نقاط کور مواجه می شوید و ورود و خروج گاه و بیگاه خودروها از فرعی های بی علامت به داخل جاده موقعیت غیرقابل پیش بینی را برای شما بوجود می آورد.

در این بین تردد انواع کامیون ها و موتور سیکلت ها و صد البته رانندگان عجول و بی مبالات وضعیت را بیش از پیش برای خودروهای عبوری سخت می نماید و در برخی نقاط نیز متاسفانه سبقت های غیرمجاز رانندگان منجر به تصادف های بسیار شدید می گردد.

این جاده که تا همین چند سال پیش صرفاً یک جاده فرعی کم تردد بود امروز مسیر دسترسی به شهر کیلان و روستاهای هاشمک،سفید کمر،چشمه اسد،چشمه شاه و وادان،مناطق محمودیه و هومند وادان،هومند مرانک و اهران و شهرک صنعتی ۲ دماوند و… می باشد و تقریباً پر ترددترین محور فرعی شهرستان دماوند محسوب می باشد ولی با این حال شاکله اصلی این راه مربوط به ۵۰ سال پیش و زمانی است که این محور یک جاده خاکی باریک روستایی بود می باشد که به غیر از یک روکش آسفالت هیچ تغییری در سالهای اخیر نداشته است.

در کنار تمام این موارد تجاوز برخی از مالکان مجاور به حریم راه و پیش روی آنها به سمت جاده هم مشکل جدیدی است که باعث شده روند تعریض و اصلاح قسمت های خطرناک این جاده بطور کامل متوقف گردد و عملاً این جاده تبدیل به جاده مرگ و خطرناکترین جاده شهرستان دماوند گردد.

هر چند که با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات امیدی به اصلاح این جاده در کوتاه مدت نیست ولی اداره راه شهرستان دماوند می تواند با متجاوزین به حریم راه و کسانیکه در حریم راه ساخت و ساز نموده اند بصورت قانونی برخورد کرده و حکم تخریب مستحدثات واقع در حریم راه را از طریق مراجع قضایی دریافت نموده و شانه خاکی جاده را آزادسازی نماید تا رانندگان حداقل راه فراری جهت اجتناب از برخوردهای شاخ به شاخ داشته باشند و این جاده غیراستاندارد این همه تلفات و خسارت بوجود نیاورد.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *