پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در شرق و غرب شهرستان دماوند

در ادامه روند تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند ۸۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه سربندان دماوند قلع‌ و‌ قمع شدند.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان دماوند صبح روز یکشنبه ۱۲ آذر در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، طی اقدام ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند حدود ۸۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه سربندان تخریب شدند.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز ، عوامل انتظامی کلانتری جابان و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

این عملیات قلع و قمع ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری در مساحتی بالغ‌بر ۶ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی انجام گرفت.
براساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و اداره امور اراضی جهاد کشاورزی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
از سوی دیگر عملیات تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه زیبادشت مهرآباد رودهن نیز کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش اداره جهادکشاورزی شهرستان دماوند مقابله جدی با ساخت‌وسازهای غیر مجاز صاحبان نفود و قدرت در سطح کلان کشوری در شهرک غیرمجاز مجموعه فدک در منطقه زیبادشت رودهن طی چند مرحله انجام شده و کماکان این عملیات ادامه دارد.
با ورود سازمان بازرسی کشوری و دستگاه قضایی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، طی اقدام ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند در سطح ۹۰ هکتار اراضی با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیبادشت و شرق مهر آباد رودهن اجرایی گردید که در مجموع ۳۰۰ فقره قطعه‌بندی در این اراضی تخریب شد.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز که طی چند مرحله و چندین شبانه روز انجام شد عوامل شهرداری رودهن، کلانتری مهرآباد، یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *