پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کلنگ زنی چندباره یک پروژه/آغاز مجدد عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ایوانکی-کیلان

ما در ایران به کلنگ زنی ها و افتتاح های چند باره یک پروژه عادت کرده ایم و حتی این پدیده عجیب به نوعی برای ما عادی شده است ولی واقعیت این است که در همه جای دنیا یک پروژه هر اندازه هم که بزرگ باشد یک بار کلنگ زنی می شود و یک بار افتتاح…!

در راستای همین عادت ملی،صبح روز جاری شهرستان دماوند شاهد آغاز مجدد و چندباره عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ایوانکی-کیلان در محدوده پیچ های ساران بود.عملیاتی که از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده و هر چند سال یک بار تجدید کلنگ زنی می گردد!
در این مراسم سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام میرشریفی امام جمعه آبسرد، رضا هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، سرهنگ کهریزی فرمانده پلیس راه شرق استان تهران، همتی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، جعفری رئیس راهداری شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان حضور داشتند تا برای چندمین بار عملیات احداث راه اصلی به طول ۵.۵ کیلومتر به همراه یک تونل ۲۲۰ متری و یک دستگاه پل بزرگ شامل دو دهنه ۱۵ متری در دو خط رفت و برگشت آغاز گردد.
این پروژه با برآورد هزینه ۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی، کاهش مصرف سوخت و تسهیل در تردد ساکنان شهرهای شرق استان تهران اجرایی گردید و مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۳۶ ماهه تعیین شده است.

در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با حضور مسئولان و نماینده پر تلاش مردم فیروزکوه-دماوند پروژه جدید راهسازی احداث باند دوم ایوانکی-کیلان آغاز شد، این پروژه ادامه احداث بزرگراه ایوانکی به آبسرد بوده که عرض جاده را از ۷ متر به ۲۳ متر ارتقاء می دهد.
ایشان ادامه داد: پروژه با برآورد هزینه ۸ هزار میلیارد ریال شامل احداث ۵.۵ کیلومتر راه، احداث یک تونل ۲۲۰ متری و دو دهانه پل بزرگ ۱۵ متری آغاز شد که پیش بینی می کنیم ظرف مدت ۳۶ ماه به پایان برسد.
وی شهرهای برخوردار را ایوانکی، آبسرد، رودهن، دماوند و فیروزکوه عنوان کرد و گفت: به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه ۵/۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۲۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی خواهیم داشت.
جنتی افزود: در طراحی با احترام به وضعیت کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز منطقه به گونه ای کار پیش رفت که حداقل معارضین در پروژه رعایت شود.

به هر روی امید است که پروژه بعد از ۲۰ سال و پس از چندین بار کلنگ زنی و افتتاح عاقبت به سرانجام برسد و ایوانکی را به آبسرد وصل نماید.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *