پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بارش اولین برف نیمه سنگین سال ۱۴۰۲ در آبسرد دماوند با تاخیری یک ماهه

عاقبت پس از چند ماه بی بارشی و گرمای غیر طبیعی اولین برف نیمه سنگین سال ۱۴۰۲ ، شهر آبسرد و مناطق اطراف آن را سفیدپوش کرد.
برخلاف سنوات گذشته که اولین برف نیمه سنگین آبسرد را در آذرماه شاهد بودیم متاسفانه در سال جاری اولین برف این شهر آبسرد تقریباً با تاخیری بیش از دو ماهه در آبسرد بارید و اولین برف نیمه سنگین نیز با تاخیری بیش از یک ماهه این شهر را سفیدپوش کرد ولی با توجه به اینکه زمان بارش برف های سنگین(بیش از ۱۵ سانتیمتر) در منطقه آبسرد دهه آخر دی ماه تا دهه دوم بهمن ماه می باشد امیدواریم که بارش برف های سنگین را در همان بازه زمانی معمول خود شاهد باشیم.

البته علیرغم بارش برف نیمه سنگین و پیش بینی تداوم این بارش ها بصورت متناوب تا روز دوشنبه متاسفانه به علت گرمای غیر طبیعی به نظر می رسد برف باریده شده حداقل در سطح شهر دوام چندانی نداشته باشد و برخلاف سالهای گذشته این برف بسیار زودتر از موعد آب شود .

لازم به ذکر است طبق پیش بینی ها بارش بصورت منقطع و متناوب (با یک وقفه کوتاه طی روز شنبه) تا صبح روز دوشنبه ادامه خواهد یافت و در این مدت نیز شدت بارش ها را بیشتر در ارتفاعات شمالی شهر آبسرد شاهد خواهیم بود.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *